Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Z rešitvijo iz MEYLE popravilo ABS postalo precej cenejše

15.09.2022

Za nagrado leta nominirana rešitev iz družbe MEYLE, ki močno poceni popravilo delovanja ABS.

Vzrokov za nepravilno delovanje oziroma odpoved ABS je precej. Še posebej pri vozilih iz največje evropske skupine VAG (Volkswagen, Seat, Škoda, Audi) pa je značilno, da težava v primeru napake na zadnjih kolesih velikokrat ni v nedelujočem senzorju ABS, temveč v senzorskem obroču. Ta je vtisnjen v pesto in služi senzorju za zajem impulzov, na podlagi katerega nato ABS sistem zaznava hitrost vrtenja koles in po potrebi primerno odreagira. Na pravilno delovanje ABS so vezani tudi drugi podsistemi, kot je na primer indirektni nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS.

Zaradi vplivov vožnje in starosti pri ABS senzorskem obroču prihaja pogosto do postopne degradacije. Takrat ABS senzor ne more več pravilno zajemati impulzov z obroča. Pri tem ni nujno, da bo diagnostika takoj zaznala napako oziroma odpoved sistema, ki bi sprožil prižig opozorilne lučke za ABS. Za voznika pogosti simptomi nepravilnega delovanja ABS so lahko podrhtavanje stopalke za zavoro pri nižjih hitrostih, primeri nepričakovanega zaviranja s strani avta in zaviranja z blokado koles pri močnejšem stisku stopalke.

Pesto lahko ostane

Ko serviser ugotovi, da je razlog za nedelovanje ABS v senzornem obroču, pa je za lastnike VAG vozil doslej sledilo novo neprijetno presenečenje - cena menjave. Obroč je namreč pritrjen na pesto, in doslej je bilo treba zamenjati celotno pesto, čeprav je to še povsem uporabno. Da bi bile zadeve še bolj komplicirane, sta za vozila VAG skupine peste dobavljala dva različna dobavitelja z vsak svojo rešitvijo senzornega obroča.

Pri nemškem izdelovalcu avtomobilskih delov MEYLE so nedavno predstavili cenovno zelo ugodno rešitev, pri kateri lahko serviser spet uporabi obstoječo pesto. V kompletu je poleg novega ABS senzorja tudi senzorni obroč. Oziroma dva, serviser pa ob vizualni primerjavi z izrabljenim hitro ugotovi, kateri je pravi. Dodan je tudi potrebni material za menjavo in detajlna navodila.

Serviser mora po odstranitvi odsluženega obroča očistiti pesto, pri tem pa je treba paziti, da umazanija ne zaide v predel ležaja. Po namestitvi novega senzorja je treba tega preveriti s priloženo kartico s posebno folijo. Skoznjo je mogoče videti, če je površina senzorja morebiti poškodovana in bi tako vplivala na pravilno zapisovanje podatkov. V skladu z navodili je treba obvezno nadomestiti tudi nov ABS senzor, pred tem pa prav tako previdno očistiti ležišče.


Več o menjavi samih ABS senzorjev smo pisali TUKAJ.

Rešitev z nadomestnim MEYLE kompletom je trenutno primerna za menjavo senzornega obroča pri modelih audi A3, VW golf, VW jetta, SEAT altea in SEAT leon. Glede na popularnost teh vozil torej zajema kar precejšen del trga rabljenih. Pri razvoju so namenili posebno pozornost popolnemu ustrezanju specifikacijam proizvajalca vozil in pravilnosti zaznavanja impulzov.

Komplet za menjavo senzornega obroča MEYLE je bil nominiran za nagrado inovacija leta na letošnji izvedbi Automechanika v Frankfurtu.

Na tem naslovu si lahko ogledate videoposnetek postopka menjave. https://youtu.be/4IqrOVttx1c

Foto: MEYLE