Znameniti Porschejev ročni menjalnik se vrača
18.05.2020Porsche je storil nekaj, kar je pri tako dragih avtih postalo praktično neverjetno: kupcem modela 911 (generacija 992) nudi opcijo ročnega menjalnika - in to s sedmimi stopnjami, kar je edinstveno na svetu.
Pri športni znamki skušajo očitno na ta način ohraniti vez z osnovnim namenom športnih avtov - maksimalna udeleženost voznika v vožnji.
Sedemstopenjski menjalnik je Porsche že imel v zadnji generaciji 991, zdaj ga ponujajo tudi pri zadnji generaciji carrere S in 4S. V osnovi so inženirji vzeli 7-stopenjski PDK menjalnik z dvojno sklopko in preuredili prestavno razmerje tretje in sedme prestave. 3. prestava ima višje razmerje za znižanje porabe, sedma prestava pa nasprotno nižje razmerje za boljši vlek pri nižjih hitrostih. Tak menjalnik so osvobodili večine elektronike in ene od sklopk, preostalo pa povezali z dodatno nožno stopalko.
Prestavna ročica deluje po klasičnem sistemu H. Prestavljanje poteka prek dveh kablov in mehanizma škripca - eden od kablov je namenjen izbiri prestave, drugi pa za njeno vključitev. A ker menjalnik izvira iz PDK menjalnika z dvojno sklopko in si zato prestave v menjalniku ne sledijo po velikosti, so morali ročno pretikanje razviti povsem na novo. To jim je uspelo ob pomoči dodanega notranjega mehanizma z gredjo, ki so ga razvili pri podjetju ZF.
Ta dodani del omogoča, da je mogoče iz katerekoli izbrane prestave takoj preiti v vozniku znano H izbirno razporeditev. Dodani mehanizem se vrti po vzdolžni in prečni osi ter je povezan z omenjenima kabloma.
Ker je zaradi sedme prestave v H razporeditvi na desni strani dodana še ena vrsta, so vgradili posebno zaporo za sedmo prestavo. Voznik lahko prestavi vanjo le, če je pred tem vozil v peti ali šesti prestavi. Pri prestavljanju iz sedme navzdol ni omejitev. Pri prestavljanju v vzvratno prestavo na skrajni levi voznik potisne prestavno ročico nekoliko navzdol.
Z ročnim menjalnikom opremljeni 911 najvišjo hitrost 308 km/h, ki je enaka kot s PDK menjalnikom, doseže v šesti prestavi, sedma prestava pa je namenjena le varčevanju in je tako imenovan "overdrive". Pospešek z ročnim menjalnikom je malenkost slabši kot s PDK, a 911 carrera S coupe še vedno do 100 km/h potrebuje vsega 4,2 sekunde.
Prednost pri vzdrževanju ročnega menjalnika je tudi, da potrebuje le en tip olja, tega pa precej manjšo količino. PDK menjalnik namreč poleg hypoidnega menjalniškega olja potrebuje še hidravličnega za krmiljenje mehatronike in sklopk. Poleg tega ima še hladilnik olja.
Ročni menjalnik Porsche na željo stranke vgradi brez doplačila. S tem lastnik dobi 45 kilogramov lažji avto, prav pa tako je že serijski Sport Chrono paket, ki med drugim prinaša funkcijo avtomatskega iskanja ustreznih vrtljajev motorja. Avto za hip uporabi več plina in tako dvigne motorne vrtljaje pri prestavljanju navzdol, zato da se motorni vrtljaji hitreje ujamejo z vrtljaji menjalnika.
ᐧ