Zaščitna pločevina zavornih kolutov
21.08.2022Na videz nepomemben del, ki prepreči velike nevšečnosti
Četudi gre za razmeroma preproste avtomobilske komponente, so lahko te izjemno pomembne. Med takšne denimo spada zaščitna pločevina zavornih kolutov, katere naloga je ščitenje enega najbolj ključnih delov avtomobila.
Če bi morali izbrati najbolj ključen varnostni element avtomobila, bi se najbrž večina odločila, da so to zavore. Odpoved kateregakoli drugega dela avtomobila zagotovo ne prinese toliko nevarnosti kot pripomoček za varno ustavljanje. Zavore, najsi so te bobnaste ali kolutne, morajo biti zato vselej v dobrem stanju. Medtem ko so prve manj izpostavljene zunanjim elementom, je pri kolutnih ravno obratno. Njihova zasnova, ki omogoča hitrejše odvajanje toplote obenem pomeni tudi izpostavljenost zunanjim elementom, ki jim lahko škodujejo.
Najbolj škodljiva je voda s cestišča, ki ob stiku z razgretim kolutom lahko povzroči temperaturni šok in poškodbo materiala – spremembo oblike ali zvijanje. Prav tako lahko škodo povzroči druga umazanija s cestišča. V vsakem primeru gre za potencialno zmanjšanje učinkovitosti delovanja zavor, zato so se že dolgo nazaj spomnili, da je kolutne zavore potrebno zaščititi. Rešitev je preprosta, saj gre v večini primerov za pločevinski del, ki zunanjim elementom preprečuje dostop tako do kolutov kot do drugih zavornih in ostalih komponent, denimo elektronike, napeljav in senzorjev. Ker gre za preprost del, je ta tudi razmeroma poceni, zato ga je dobro zamenjati že ob prvih znakih poškodb ali rjavenja. Najbolje je, da se zaščitno pločevino temeljito pregleda ob servisu zavor, saj je takrat veliko dela že tako ali tako narejenega. Glede na pomembno delo, ki ga opravljajo, pa naj bodo nadomestni deli seveda kakovostni. Pri Febi Bilstein denimo kakovost zagotavljajo z galvanizacijo in dodatnim slojem barve, kar preprečuje korozijo. Poleg tega so oblikovani po OE standardih, da ne zahtevajo nikakršnega prilagajanja. Slabi neoriginalni izdelki namreč včasih zahtevajo vrtanje novih lukenj za montažo, saj prvotne ne odgovarjajo.
Kaj vse so lahko posledice korodirane ali drugače poškodovane zaščite zavornih kolutov?
- Predčasna obraba in korozija zavornih kolutov,
- Možnost prekomernega stika z zunanjimi faktorji kot so voda in umazanija s ceste,
- Tveganje poškodb drugih komponent, denimo pritrdišč vzmetenja in krmilnih komponent,
- Hrup zaradi deformacije, ki povzroča stik z gibajočimi se deli,
- Prekomerna vročina zavor, ki lahko stopi ali vžge komponente iz gume in plastike.