Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Žarek upanja za motorje z notranjim zgorevanjem?

19.03.2022

Astron aerospace omega 1 morda je povsem nov pogled na bencinski motor.

Trenutno kaže, da bo elektromotor v naslednjih petnajstih letih postopoma izpodrinil motorje z notranjim zgorevanjem. Tudi če se to ne bo zgodilo, pa bodo bencinski in dizelski stroji pod vse večjim ekološkim pritiskom. Ker med največje izzive pri doseganju večje učinkovitosti termičnih motorjev sodijo trenje, vročina in druge izgube, ki jih zakrivi sam princip delovanja, je inženir Matthew Riley iz podjetja Astron aerospace izumil čisto drugačen pristop k pretvarjanju fosilnih goriv v pogonsko energijo. Bencinski motor je zasnoval popolnoma na novo in skušal prej omenjene pomanjkljivosti spraviti na kar se da nizko raven. Gre za izum, ki je prvotno namenjen letalski industriji, a Riley trdi, da ga je mogoče prilagoditi za najrazličnejše aplikacije, tudi avtomobile.

Motor je poimenoval omega 1, sestavlja pa ga manj gibljivih delov. Delovanje je prava revolucija in, če odmislimo eksplozijo goriva, večina drugih sestavnih delov ter princip delovanja nimajo nič več skupnega s katerimkoli motorjem na notranje zgorevanje doslej.

Osnovna zgradba motorja, oziroma posameznega modula, ima dve gredi, povezani z zobniki, na njih pa so pritrjeni štirje rotorji. Zveni kot Wanklow motor? Ja in ne. Res je, da gre za rotirajoče valje, a imajo tu fiksno os.

Dva rotorja (spredaj) sta namenjena sesalnemu in kompresijskemu taktu, zadnji par pa zgorevalnemu in izpušnemu. Sprednja in zadnja rotorja sta povezana z drugimi prek predzgorevalne komore, ki skrbi za ustvarjanje popolne mešanice goriva in zraka in dovod v vžigalno komoro. Pri tem gre za kombinacijo dveh sistemov, primarnega z vžigalno svečko in vžiga s kompresijo.

Zgradba motorja je sila preprosta, zato osnovni modul tehta le 15,9 kilograma in po tditvah izumitelja zmore okoli 160 »konjev« moči ter 230 Nm navora. Set dveh modulov lahko doseže moč 320 »konjev«. Dih jemajoča je tudi hitrost vrtenja, ki senco meče celo na najbolj podivjane motorje formule 1. Motor se namreč zavrti vse do 25.000 vrtljajev minuti! Ključno je tudi prisilno polnjenje, ki dosega tlak med 14 in 20 bari.