Zaradi slabo delujoče klimatske naprave »švicamo« tudi na bencinski črpalki
17.06.2022V časih, ko nas upravičeno skrbi za vsako porabljeno kapljo goriva, je treba biti pozoren na vsak dejavnik, ki lahko poveča porabo. Med njimi je tudi slabo vzdrževana klimatska naprava, ki lahko občutno vpliva na porabo goriva.
Za praktično vsak del vozila velja, da ob nepravilni uporabi ali slabem delovanju na nek način povečuje stroške. Ali gre za prezgodno okvaro ali pa vpliv na porabo energije – goriva. Dobro vzdrževanje vozila torej pomeni nižje stroške lastništva, kar bi moral razumeti vsak lastnik avtomobila.
Ker je z naglim poletnim povišanjem temperatur trenutno najbolj aktualni del vozila prav klimatska naprava, je zadnji čas, da ji posvetimo nekaj pozornosti. Razlogov za redno servisiranje je ogromno, od kakovosti zraka v kabini, do učinkovitosti delovanja, kar skoraj praviloma občutimo v najbolj neprimernem trenutku, denimo v neskončni koloni na poti v Dalmacijo. Odgovoren lastnik poskrbi, da je klimatska naprava servisirana enkrat na dve leti, če dela zelo veliko kilometrov, preko 30.000, pa je dobro klima servis obiskati vsako leto.
Naj bo redno v uporabi
Marsikdo misli, da je z ugašanjem klimatske naprave varčuje, a je v resnici najboljša zanjo redna uporaba v vseh letnih časih. Tako kot vsaka naprava, mora biti v redni uporabi, predvsem zaradi podmazovanja in čiščenja sistema. Slednje je še posebej ključno za preprečevanje nastanka zdravju škodljivih organizmov na uparjalniku in zračnih kanalih prezračevanja. Te boste prepoznali po neprijetnih aromah v kabini.
Pri sodobnih vozilih so klimatske naprave sicer opremljene s kompresorji, ki nimajo več elektromagnetne sklopke za vklop in izklop delovanja ampak so krmiljeni preko električnega regulacijskega ventila in delujejo skozi vse leto v območju med 2% in 100% njihove zmogljivosti. Primož Rožnik, vodja izobraževanj v Avto Akademiji in tehnični inštruktor v skupini GMT poudarja: »Dobra plat novih sistemov je, da delujejo vedno s trenutno potrebno močjo ter tako zmanjšujejo porabo energije oziroma goriva in da v sistemu hladilno sredstvo pomešano z oljem vedno deloma kroži ter maže in čisti sistem.« Ob tem opozarja na pomanjkljivost, ki se pokaže ob pomanjkanju hladilnega sredstva, saj takrat kompresor deluje v višjem območju zmogljivosti, kot bi bilo potrebno in porablja dodatno energijo. »Sistem takrat obratuje brez zadostnega mazanja in hlajenja, kar privede do posledične odpovedi kompresorja,« še dodaja.
Kako vpliva na porabo goriva?
Poleg premajhne količine hladilnega sredstva na povečano porabo energije, kar v praksi pomeni goriva, lahko vplivata tudi slabo delujoč kondenzator in zamašen filter zraka kabine. Torej vsaka stvar, ki od naprave zahteva, da za delovanje potrebuje večji napor. V praksi se opisane težave maščujejo z nezanemarljivim povečanjem skupne porabe goriva, ki lahko znaša vse od pet do petnajst odstotkov. Natančna ocena porabe je seveda odvisna od mnogih dejavnikov, od velikosti in zmogljivosti motorja vozila do temperature zraka okolice in želene temperature notranjosti vozila, kar je odločujoč faktor tudi pri popolnoma pravilno delujoči napravi.