Zakaj so pnevmatike električnih avtomobilov tako drugačne?
30.11.2023Električni avtomobili imajo sicer drugačen pogon, a prav tako stojijo na štirih gumah. Zakaj torej tudi za avtomobile s pogoni prihodnosti ne moremo uporabiti običajnih pnevmatik?
Osnovna lastnost električnih avtomobilov, zaradi katere je bilo treba razvijati čisto drugačne pnevmatike, je seveda njihova masa. Od avtomobilov s klasičnim bencinskim ali dizelskim pogonom so namreč za okoli 500 kilogramov težji, oziroma drugače povedano, so električni avtomobili pod dvema tonama izjemno redki. To pomeni, da morajo biti predvsem stranske stene ojačene, kot denimo pri pnevmatikah z oznako XL (extra load). Po drugi strani pa morajo za največjo učinkovitost imeti majhen kotalni upor.
Posledice večje mase se kažejo tudi pri hitrejši obrabi, ki jo proizvajalci skušajo omejevati z novimi recepturami zmesi in precej drugačnimi profili. Obenem pa za električna vozila velja, da imajo precej več moči in navora, ki je praktično v celoti na voljo ob prvem stiku noge s stopalko za plin. Da bi se zmogljivost motorja ali motorjev učinkovito prenašala na cesto, so morali inženirji iskati rešitve, ki zagotavljajo čim boljši stik tekalne površine s podlago. Na koncu gre za iskanje kompromisa, saj se majhen kotalni upor in dober prenos navora na cesto na nek način izključujeta.
Še ena pojav na račun neslišnega pogona je hrup, ki prodira v kabino. Ob odsotnosti brnenja motorja pač vse skupaj zdi glasnejše. Zelo opazen je tudi hrup pnevmatik, ki ga proizvajalci uspešno omejujejo s posebnimi vložki iz pene v notranjosti pnevmatike.
Za tovrstne, zares drugačne pnevmatike bodo v Goodyearu z začetkom leta 2024 začeli uporabljati novo oznako EV-Ready. Ta bo nameščena na bočnico vseh novih pnevmatik za nadomestno vgradnjo pri osebnih vozilih. Med lastnosti teh pnevmatik bo spadala tehnologija SoundComfort, ki zagotavlja, da se hrup zaradi s ceste zmanjša, in sicer kar do 50 odstotkov. Zmanjševanje kotalnega upora (in zmanjšanje porabe energije) Goodyear dosega z optimizacijo zgradbe pnevmatike, inovativnimi zmesmi in aerodinamično prilagoditvijo bočnice.