Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Zakaj so hladilne tekočine različnih barv?

08.02.2024

GMT3.jpg

Poznamo rdečo, rumeno, modro, zeleno, rožnato barvo pri hladilnih tekočinah. Zakaj so hladilne tekočine različnih barv?

Hladilna tekočina ima več nalog, skrbeti mora za motor pred pregretjem, hkrati pa je njena naloga preprečiti zamrzovanje hladilnih vodov, pri čemer ne sme agresivno delovati na kovine, plastike in tesnila.

Pri vzdrževanju avtomobila bodite zato še posebej pozorni na hladilno tekočino. Velika napaka je, če pozabimo na menjavo. Za pravilno delovanje je ključna sestava, ki je destilirana voda in razni aditivi za zaščito delov motorja pred korozijo in elektrolizo. Sčasoma omenjeni aditivi začnejo izgubljati ključne lastnosti in prenehajo opravljati svoje delo. Najbolj občutljivi pa so na preseženo normalno delovno temperaturo, puščanje kompresije in na stik z zrakom. Ne le, da sčasoma notranjosti motorja ne ščiti pred korozijo, ampak jo zaradi spremembe sestave začne celo pospeševati.

GMT4.jpg

Različni intervali menjave

Predpisani interval menjave hladilne tekočine ni enak za vse letnike in tipe vozil, ampak je to treba preveriti, saj le tako zagotovimo, da bo dosežen pravi učinek. Danes poznamo pet tipov tekočine na trgu: G11, G12, G12+, G12++ in G13). Največ avtomobilov na cestah danes uporablja tip G13, ki je predviden za vozila od letnika 2008 dalje, menjaval pa naj bi se na štiri do šest let oziroma vsakih 150.000 do 250.000 prevoženih kilometrov. Vsak izmed ostalih tekočin je namenjen vozilom iz določenega obdobja, saj lahko tudi »boljša« ali novejša tekočina starejšim motorjem zaradi sestave in materialov motorja celo škoduje.

Prav zaradi razlik v oznakah so hladilne tekočine različnih barv. Različna barva ustreza različnim tipom hladilnih sistemov. Na ta način prepoznamo leto proizvodnje hladilnih sistemov. Najlažji način, da vemo, kateri tip hladilne tekočine moramo doliti je, da odpremo pokrov motorja in pogledamo v posodo, kakšne barve je hladilna tekočina. Lahko pogledamo v uporabniško knjižico avtomobila, v kateri so zapisane specifikacije hladilne tekočine, tam piše pravi tip hladilne tekočine ustreza vašemu vozilu. Tretji način je, da se posvetujete z mehanikom ali preprosto vprašate prodajalca za nasvet v trgovini GMT.

GMT2.jpg

Pazite, da je ne zmanjka

Mehanik dodaja, da lahko tekočine vedno dolivamo, vendar nikoli pri ogretem motorju. Takrat je hladilni sistem pod pritiskom. Zaradi različnih aditivov tekočin med seboj ni priporočljivo mešati, saj lahko med sabo reagirajo. Menjava hladilne tekočine je odvisna od tipa hladilne tekočine. Vsaka ima določeno življenjsko dobo. Prve hladilne tekočine so imele kratko življenjsko dobo, do štirih let oziroma 80 tisoč prevoženih kilometrov. S kasnejšimi, boljšimi hladilnimi tekočinami, od G12 naprej, so se intervali in življenjska doba podaljševali.

Med dolivanjem hladilne tekočine je treba biti pozoren, da je v posodi nikoli ne zmanjka in, da se jo dolije do indikatorja, ki označuje maksimalno višino dolivanja hladilne tekočine. Prvi indic, da je zmanjkalo ali, da bo treba doliti hladilno tekočino, je prižgana opozorilna lučka na armaturni plošči vozila. Če opozorilne lučke ni, je priporočljivo pred daljšimi poti fizično preveriti nivo hladilne tekočine.

GMT1.jpg

Kakšne so posledice, če tekočine zmanjka. Motor se lahko pregreje, pride do zlitja površine med glavo motorja in samim blokom motorja, pri tem pa lahko pride do poškodbe bloka motorja. Stroški so lahko zelo visoki.

Kakšna je rešitev v sili, če zmanjka tekočine in pri roki nimamo primerne tekočine? Uporabite lahko navadno vodo, vendar bo kasneje treba narediti menjavo in čiščenje kompletnega sistema.

Če ste v dvomih glede izbire prave za svoje vozilo, se posvetujte pri strokovnjakih v eni izmed številnih trgovin GMT Avtodeli po celi Sloveniji. Z veseljem vam bodo pomagali!