Vzdrževanje povezanih vozil postaja zlata jama
11.08.2024Vzdrževanje povezanih vozil predstavlja velik izziv za delavnice. Potrebno je vlagati v opremo in usposabljanje zaposlenih, vendar se lahko ta naložba bogato obrestuje.
Povezana vozila postajajo vse bolj kompleksna. Poleg tega se povečuje število diagnostičnih in vzdrževalnih nalog, ki jih je mogoče opraviti prek omrežnih funkcij, ne da bi vozila sploh pripeljali v delavnico, pravi Florian Länge, vodja diagnostičnih rešitev za izdelke v prosti prodaji pri Boschu. Dobavitelj ponuja delavnicam ustrezne programske rešitve in mobilni diagnostični modul.
Trg posodobitev po zraku hitro raste, poroča specializirani portal Automobilwoche. Dominic Roth, vodja avtomobilskih storitev in upravljanja omrežja pri ZF Aftermarket, opozarja na poročilo tržne raziskave P&S Intelligence, ki zaradi naraščajočega števila povezanih vozil napoveduje povprečno 19,5-odstotno letno rast tovrstnih rešitev v obdobju od 2021 do 2030. Samo v letu 2020 je svetovni trg posodobitev po zraku znašal približno 2,4 milijarde evrov.
Pričakovanja strank se povečujejo
Kljub temu pa vse delavnice niso pripravljene na omrežne zahteve. Po besedah Floriana Längeja, se oprema v delavnicah močno razlikuje. "Nekatere delavnice imajo zelo dobro usposobljeno osebje, ki dela z najnovejšo strojno in programsko opremo, medtem ko druge še vedno delujejo s počasno in nestabilno internetno povezavo."
Kakovostna omrežna povezava je temelj za servisiranje in vzdrževanje povezanih vozil.
Dominic Roth iz ZF pa poudarja, da se z naraščajočo kompleksnostjo vozil povečuje tudi pričakovanja strank glede storitev v delavnicah. Eden od pomembnih vidikov je, da je storitev dostopna 24 ur na dan. "Digitalizacija ponavljajočih se procesov je ključna za nemoteno delovanje delavnice," pravi Roth.
Kako stranki pojasniti prednosti soglasja
Ramdas Cherupara, predsednik upravljanja produktov in raziskav ter razvoja pri Schaefflerjevem oddelku Vehicle Lifetime Solutions, izpostavlja še en pomemben vidik: programska oprema mora vključevati funkcije, kot je pridobivanje soglasja lastnika vozila za uporabo podatkov o povezljivosti.
Delavnica mora stranki tudi znati pojasniti, zakaj je to soglasje v njeno korist. Na primer, če delavnica prejme kodo napake iz vozila in se lahko nanjo odzove, preden ta postane večja težava.
Pomembno za delavnice, ki se pripravljajo na vzdrževanje povezanih vozil, je tudi usposabljanje zaposlenih, da bodo znali prodati storitve, ki včasih zahtevajo dodatno razlago.
Foto: ZF, Bosch