Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Vse, kar morate vedeti o novih pravilih v 2025

02.01.2025

EU je s 1. januarjem uvedla strožje omejitve glede emisij ogljikovega dioksida (CO2) iz avtomobilov. Pojasnjujemo, zakaj bo to tako vplivalo na prodajo in kasnejše servisiranje avtov.

Po novem povprečna raven emisij CO2 na kilometer za vsak nov prodani avtomobil ne sme preseči 93,6 grama. To je 19 odstotkov manj od leta 2024, ko je bila raven preračunana na 116 g/km.

Vsak proizvajalec avtomobilov bo imel določene specifične cilje glede na pravila EU. Ta bodo med drugim upoštevala povprečno maso novih vozil. Luksuzni in manjši proizvajalci avtomobilov bodo imeli nekoliko prilagojene lestvice, so zapisali pri Automotive News.

Kakšne so kazni za preseganje emisij CO2?

Proizvajalce avtomobilov čaka globa v višini 95 € za vsak gram CO2 na kilometer, ki presega njihov specifični cilj. Ta globa se obračunava za vsak nov registrirani avtomobil. Po napovedih evropskega industrijskega združenja ACEA bo industrija letos morala plačati kar za približno 15 milijard evrov kazni, saj bodo imeli proizvajalci velikanske izzive pri doseganju zastavljene lestvice emisij.

Ni težko ugotoviti, kdo bo na koncu plačal preseganje emisij.

Mnogi proizvajalci bodo verjetno ponujali popuste na električna vozila (EV), da bi povečali njihovo prodajo. Prav tako bi lahko zvišali cene avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje, da bi električna vozila postala privlačnejša in zmanjšali prodajo modelov z visokimi emisijami v svojem portfelju.

Kdo je bolj in kdo manj izpostavljen?

Na boljšem bodo tisti proizvajalci, ki so emisije zadnja leta že uspeli zmanjševati s pomočjo elektrifikacije, prilagajanjem motorne palete in tudi opuščanjem tistih motorjev, ki so preveč emisijsko obremenjujoči. Na najboljšem so seveda proizvajalci, ki so že uspeli razširiti paleto baterijskih vozil.

Po mnenju analitske ustanove Barclays so v koncernih Stellantis, BMW in Renault bolje pripravljeni kot Ford, Mercedes in Volkswagen Group, ki imajo še velike vrzeli pri zmanjševanju emisij CO2.

Samo Volkswagen bi lahko bil zaradi neskladnosti kaznovan z 1,5 do 4,7 milijarde evrov v letu 2025, glede na izračune borzne hiše Stifel. Pri Stellantisu pa računajo na kake tri milijarde kazni.

Podjetja z manjšim deležem električnih vozil lahko sicer "združujejo" svoje emisije z vodilnimi v sektorju. To pomeni, da kupujejo emisijske kredite od drugih proizvajalcev avtomobilov, da zmanjšajo svoj povprečni izpust.

Suzuki je na primer podpisal dogovor o združevanju emisij z Volvom, medtem ko je Ford lani kupil za 3,8 milijarde dolarjev kreditov.

Kdo bo imel največ koristi od novih pravil?

Volvo je eden od najbolj naprednih proizvajalcev pri zmanjševanju emisij, saj velik delež njihove proizvodnje sestavljajo električna vozila in priključni hibridi.

Tudi Tesla in kitajska podjetja, kot je BYD, bodo verjetno v dobrem položaju za prodajo emisijskih kreditov šibkejšim konkurentom.

Cena kreditov bi lahkopo ocenah analitske ustanove Barcalays znašala okoli 20 € za vsak presežen gram CO2.

Kljub lobiranju določenih držav Evropska komisija ni popustila in so pravila z novim letom stopila v veljavo. So pa nekatere članice EU že pozvale komisijo, naj že letos znova pretrese zakonodajo na področju prehoda na vozila z nizkimi emisijami ter zniža kazni za proizvajalce.