Vse bolj izvirne rešitve za dizle
07.11.2020Vse kaže, da se motorjem z notranjim zgorevanjem počasi iztekajo dnevi, a kupci še vedno z veseljem posegajo po njih. Od škandala Dieselgate so še posebej na udaru turbodizli, ki jih z različnimi inovacijami skušajo čim bolj »očistiti«. Volkswagen na primer z inovacijo twindosing, ki količino dušikovih oksidov zmanjša za do 80 odstotkov.
Uporaba aditiva adblue (sečnine) je z namenom izločanja dušikovih oksidov pri dizelskih motorjih že dobro poznana, a s strožjimi zahtevami glede dovoljene količine izpustov ni več dovolj. Omenjeno snov se vbrizgava v SCR katalizator, ta pa reagira z dušikovimi oksidi, pri čemer se snovi pretvorita v vodo in neškodljiv dušik.
Dva sta boljša kot eden
Učinkovitosti SCR katalizatorja nihče ne more oporekati, a ta počasi izgublja bitko z vse strožjimi pravili, zato so se pri Volkswagnu odločili za uporabo dveh. Ta seveda nista enaka, pač pa imata vsak svojo specifično nalogo. Prvi je vgrajen v bližino motorja in takoj poskrbi za osnovno čiščenje dušikovih oksidov, saj začne hitro delovati kmalu po zagonu motorja. Drugi katalizator je vgrajen pod dno avtomobila in je zaradi večje oddaljenosti od motorja za dobrih 100 stopinj Celzija hladnejši od prvega. Zaradi tega učinkoviteje deluje pri ogretem motorju, manj škodljivih snovi pa se posledično izloča tudi med čiščenjem filtra trdnih delcev.
Pravzaprav so trije
Volkswagnov turbodizel z oznako AE 288 v resnici nima dveh katalizatorjev, ampak kar tri. Poleg opisanih SCR katalizatorjev (selektivni redukcijski katalizator) je prva linija obrambe oksidacijski katalizator, ki je vgrajen neposredno na motorju, prvi SCR katalizator pa tik za njim. Kljub temu, da sečnino ali adblue uporabljata dva katalizatorja in se vbrizg vrši na dveh mestih, naj bi poraba ostala enaka. Pri tem je izjemen dosežek ta, da se izpust dušikovih oksidov zmanjša tudi do 80 odstotkov. Ta podatek se nanaša na primerljivo zmogljive motorje prejšnje generacije. Sistem pa ni omejen le na uporabi pri štirivaljnih turbodizlih, ampak ga imajo tudi večji koncernski motorji, denimo štirilitrski osemvaljnik, ki poganja velikega športnega terenca VW touarega.
O učinkovitosti sistema twindosing dovolj zgovorno priča podatek, da so emisije dušikovih oksidov (NOx) kar za do osemkrat nižje od mejne vrednosti, ki veljajo za strog standard Euro 6d.