Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Volvo bo prvi na svetu s potnim listom za baterijo

22.06.2024

Evropska Unija od leta 2027 uvaja potni list za baterije električnih avtomobilov. Ta naj bi zagotovil, da bodo čim bolj trajnostne v celotnem življenjskem obdobju in bo vseboval informacije o stanju baterije, tudi o preostali kapaciteti.

Med mnogimi spremembami, ki jih prinaša doba električnih avtomobilov, se obeta tudi prvi tako imenovani potni list, ki ga bodo morali imeti od februarja 2027 vsi novi električni avtomobili naprodaj v EU. Ta ne bo namenjen celotnemu avtomobilu, ampak le pogonski bateriji.

Razlogov za to je veliko, saj gre za ključni element avtomobila, od nastanka do konca življenjske poti.

Prvi razlog za nujnost nadzora je nastanek baterije. Ne le ogljični odtis pri izdelavi in vsebnost recikliranih materialov, ampak tudi njihov izvor. Želja je, da bi se proizvajalci popolnoma izognili materialom, ki izvirajo iz kršenja človekovih pravic, denimo rudnikov litija v Kongu in na Kitajskem.

Drugi, prav tako ključen namen potnega lista je informacija o stanju baterije. Kapaciteta in potencialni doseg avtomobila sta najbolj ključen podatek že pri novih avtomobilih, pri rabljenih pa praktično edini, ki odloča ali je avtomobil sploh vreden nakupa ali ne. Prav zaradi tega bo ta podatek v potnem listu izjemno dragocen.

Volvo se je na napoved novih pravil odzval najhitreje in bo kot prvi na svetu to novost uvedel že letos. Prvi potni list bo tako pripadal modelu EX90, ki bo prihodnje leto začel prihajati iz tovarne v ameriškem Charlestonu v Južni Karolini.

Pri Volvu so tako hitro odreagirali z razlogom, saj za omenjeni model že sedaj sledijo ter beležijo izvor surovin, sestavnih delov, recikliranih komponent in ogljični odtis. Pri razvoju potnega lista so se povezali z angleškim podjetjem Circulor, tehnologija pa bazira na veriženju blokov.

Napovedana cena potnega lista bo okoli deset evrov, uporabnik pa bo z njim imel vpogled v podatke o zdravstvenem stanju akumulatorja za obdobje do 15 let. Kar se tiče izvora baterije pa bo v njem zapisano vse od poti materialov za izdelavo baterije od rudnika do dobaviteljev in vgradnje do energetske bilance proizvajalcev ter celo transportnih poti baterije od proizvajalca do lokacije vgradnje v vozilo. Seveda bo ogljični odtis na račun poti iz Kitajske toliko večji.

In kaj bo posledica teh informacij? Bolj »umazana« bo baterija, dražja bo za končnega uporabnika. Bodisi na račun večjih obdavčitev ali manjših spodbud oziroma subvencij ob nakupu.