Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Volan zdaj čuti voznika

06.08.2020

Mercedes-Benz je začel v svoje modele uvajati novo generacijo volanskega obroča, ki prinaša tehnološki preskok v zaznavanju voznika.

Prvi model, ki se ponaša z novo generacijo "digitalnega" volana, je posodobljeni razred E, ki je pravkar zapeljal tudi v Slovenijo.

Temeljna lastnost novega volana je, da je njegov obroč kapacitiven. Pod zunanjim usnjenim plaščem je poseben sloj oziroma prevleka, ki zaznava roke voznika. S tem računalnik avta natančno ve za položaj rok in držo. To je zelo pomembno za nadaljnji razvoj (pol)avtonomne vožnje stopnje 3, pri kateri je glede na predpise nujno, da voznik drži vsaj eno roko na volanu tudi, če avto samodejno uravnava s hitrostjo in tudi z zavoji.

Dosedanja generacija volanov namreč deluje na podlagi zaznavanja majhnih premikov, ki jih voznik dela pri drži volana, ter obteženosti. Zato lahko v marsikaterem modernem avtu doživljamo lažne alarme, ko avto od voznika zahteva, da naj prime volan, čeprav ga ta v resnici ves čas drži, če preveč na miru je. Znani pa so tudi posnetki z Youtuba, kako iznajdljiveži na volanski obroč privežejo neko utež, recimo pločevinko piva, avto pa vozi brez alarma, saj ne loči uteži od roke.

Volan kot površina na dotik

Novi Mercedesov volan dodatno prinaša tudi kapacitivne funkcijske tipke. Razred E (W213) je bil ob premieri sploh prvi avto na svetu, ki je uvedel volanske tipke na dotik, zdaj pa so te še nadgrajene s kapacitivno tehnologijo, kar zmanjšuje mehansko zasnovo na minimum.

Namesto tipk, ki so se doslej nekoliko fizično pogrezale, ima novi volan zgolj po sklopih vizualno ločene površine, ki dovoljujejo ne le prižiga nekaterih funkcij, temveč z drsanjem po plošči tudi podobno izkušnjo sprehajanja med njimi, kot jo omogoča zaslon telefona. Sistem avtomatsko prepoznava, kje se nahaja prst, hkrati je površina iz takšnega materiala, ki se niti poleti pod sončno svetlobo ne pregreva.

Sama velikost Mercedesovega volana se sicer ni spremenila. Še vedno sta na razpolago dve različici, supersport s premerom 370 milimetrov in luxury s premerom 380 milimetrov.