Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Veste koliko energije porabi ugasnjen avtomobil?

03.10.2021

Nevšečnost izpraznjenega avtomobilskega akumulatorja je težava, s katero se vsaj enkrat sreča praktično vsak voznik avtomobila. Do tega pa ne pride le pri akumulatorjih v slabem stanju, ampak se to lahko zgodi tudi zaradi naše nepazljivosti.

Vsak avtomobil ima tudi v mirovanju, ko je ugasnjen in zaklenjen, nekaj aktivnih sistemov, ki potrebujejo električno energijo. Praviloma gre za minimalno porabo, a vseeno dovolj veliko, da lahko na daljši rok akumulator izpraznijo do točke, ko avtomobila ni več mogoče zagnati. Koliko časa to traja in za kakšno porabo pravzaprav gre, so ugotavljali pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC.

25 različnih avtomobilskih modelov ADAC je za namene meritev pod drobnogled vzel 25 novih avtomobilskih modelov različnih velikosti in tipov. Za začetek so izmerili, kolikšna je poraba, ko avtomobil pravilno zapremo in zaklenemo. Pri večini sodobnih avtomobilov so se približno 25 minut po zaklepanju izklopili vsi večji porabniki, ostala pa je le minimalna poraba med 5 in 40 miliamperov. To je zares zelo malo, tako da akumulator v dobrem stanju ne sme imeti problemov z zagonom tudi dva in vse do dvanajst mesecev po zadnji uporabi.

Odklenjen je že druga zgodba

V primeru, da so vsa vrata zaprta, a avtomobil ni zaklenjen, je poraba malenkost večja, a ne toliko, saj pri ADAC-u pravijo, da tudi v tem primeru akumulator ohrani dovolj energije za zagon po nekaj mesecih. Resnejše težave se začnejo, ko po nesreči odprta ostanejo kakšna od vrat, denimo prtljažna. V tem primeru je na testu kar šest avtomobilov ohranilo aktivne določene večje porabnike energije in je zato poraba znašala do 0,45 ampera. V tem primeru bi zagon motorja povzročal težave že po petih dneh.

Kaj pa, če ostanejo prižgane luči?

Tudi s prižganimi lučmi so se poigrali in ugotovili, da je treba poiskati pomoč zaradi izpraznjenega akumulatorja že po 12 do 24 urah. Koliko časa lahko mine je odvisno predvsem od tipa in količine prižganih luči. Meritve so opravili za prižgane pozicijske luči in ugotovili, da poraba znaša približno 2,5 do tri ampere. Zanimivo je, da so vozila z led žarnicami akumulator izpraznila dve do štiri ure počasneje.

Seveda za celoten preizkus velja, da so bili testirani akumulatorji v odličnem stanju, zato je logično sklepati, da bi takšni, ki so v uporabi nekoliko dlje, teste opravili manj uspešno. V obzir je treba vzeti tudi druge dejavnike, denimo kratke vožnje, ki akumulatorju ne dajo dovolj časa za polnjenje, vremenske vplive, tehnično stanje avtomobila, itd …