Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Velike spremembe pri znamkah pnevmatik

17.10.2025

Obetajo se velike spremembe pri znamkah pnevmatik znotraj koncerna Goodyear. Znamke Sava, Fulda in Debica stopajo v ozadje.

Koncern Goodyear je pred kratkim uradno potrdil precejšnje spremembe v pozicioniranju svojih blagovnih znamk na trgu. Odločitev sledi odhodu znamke Dunlop, ki je bila izdvojena oziroma prodana japonskemu gigantu Sumitomo Rubber Industries.

Znotraj hierarhije je bil na vrhu kot najbolj premijska znamka Goodyear, pod njo pa je imel Dunlop vlogo nekaj cenejše pnevmatike na meji med premijsko oziroma subpremijske znamke.

Nižje po lestvici navzdol pa so v srednjem oziroma nižjem-srednjem kakovostnem in cenovnemu razredu sledile znamke Fulda, Sava, Avon in Debica. Še posebej zaradi domačega izvora znamke Sava in dejstva, da ima Goodyear v Kranju tovarno, v katero je v zadnjih letih vložil veliko denarja, je zato zelo zanimiva "slovenska" prihodnost Goodyearja.

Mesto Dunlopa oziroma praznino med nižjimi znamkami ter znamko Goodyear bo odslej zapolnjevala znamka Cooper Tires. Ameriška znamka, ki je že dolgo v lasti Goodyearja, je bila doslej znana predvsem na področju off-road programa, zdaj pa bo postala edina "second-"tier" znamka v regiji Evropa, Bližnji vzhod in Afrika.

V ta namen bo Cooper Tires očitno precej razširil portfolijo in bo na voljo tudi v klasičnih izvedbah in dimenzijah. Zelo verjetno jo bodo proizvajali na novih lokacijah.

Sava le še nizkocenovna znamka?

Trenutno še ne povsem uradno potrjena je vloga preostalih znamk. Očitno pa bodo dobile vlogo nižje na cenovno-kakovostni lestvici, kjer bodo skušale konkurirati poplavi izdelkov iz vzhoda.

Fulda in Avon naj bi ohranila pomembno vlogo v nizkocenovnem segmentu zlasti v državah, kjer imata splošno prepoznavo, na primer v Nemčiji. Dębica in Sava pa bosta po nekaterih navedbah ostali v ponudbi predvsem za vzhodnoevropske trge kot nizkocenovni znamki. Pri teh znamkah je torej pričakovati manj inovacij oziroma premijskih zmogljivosti, pomembno bo predvsem cenovno razmerje.

Kar nekaj prilagajanja pa v naslednjih nekaj letih čaka tudi proizvodne lokacije.

Foto: Goodyear