Tri stopnje zaščite za zavore v zimskih mesecih
02.01.2021Zimske razmere so zahtevne za čisto vse dele avtomobila, tudi tiste, ki jih na prvi pogled ne opazimo, ampak začutimo, ko njihovo delovanje ni več na ravni, ki smo je vajeni. Med te spadajo zavore, katerih težave v delovanju so na podlagi s slabim oprijemom še posebej opazne. Brembo je opisal glavne razloge za slabše delovanje zavor pozimi in rešitve, ki to preprečujejo.
Brembo je prav gotovo eno največjih svetovnih imen s področja zavor. K temu velik del pripomore njihovo neprestano iskanje izboljšav, s katerimi vozilom zagotavljajo boljše zmogljivosti in najvišjo možno stopnjo varnosti.
Vlaga v zavorni tekočini
Prva izmed rešitev za preprečevanje vpliva nizkih temperatur na delovanje zavor ima opravka z vlago. Ta se namreč pojavi v zavorni tekočini, ki je higroskopična, kar pomeni, da je nagnjena k absorbiranju vlage. S tem se zniža točka vrelišča, ki pomembno vpliva na učinkovitost zavornega sistema pri večjih obremenitvah. Posledica je daljša zavorna pot, še najmanj dobrodošel pojav v času, ko je zaradi zimskih pnevmatik ta že tako daljša kot sicer. Stranski učinek nizkih temperatur na zavorno tekočino je tudi sprememba viskoznosti, kar še dodatno poslabša zmogljivosti. Brembova rešitev za opisane izzive je vrhunska zavorna tekočina iz linije Premium Brake Fluid, katere točka vrelišča je višja od predpisane meje, ki jo določajo standardi.
Kemikalije na asfaltu
Zima in vlaga gresta z roko v roki, zato je jasno, da ta vpliva tudi na druge dele zavor. Gre za povzročanje korozije ali rjavenja, kjer precejšnjo vlogo igrajo tudi razne kemikalije, ki se na asfaltu znajdejo med zimskim vzdrževanjem. Daljše obdobje izpostavljenosti ledu in soli ima na zavore ter njihovo delovanje lahko močan vpliv. Tudi tokrat je posledica slabša sposobnost ustavljanja. Rešitev, ki jo uporablja Brembo, je poseben UV premaz z učinkovito odpornostjo na korozijo, katere žrtve so sicer lahko mnogi deli avtomobila. Omenjeni premaz se upira tako vlagi kot nizkim temepraturam in drugim dejavnikom zimskih razmer.
Hrup kot posledica trenja
Tretja inovativna in domiselna rešitev za preprečevanje neljubih zavornih dogodivščin v najhladnejših mesecih ima predvsem nalogo boja proti neljubemu hrupu. Zgoraj opisani dejavniki imajo namreč še en neljub stranski učinek, ki zmoti večino voznikov. Govorimo o hrupu, ki se pojavlja kot posledica trenja kovinskih delov zavornega sistema. Na stične dele zavornih oblog in čeljusti zato Brembo priporoča nanos posebnega maziva B-QUIET. To se stori ob menjavi ali servisiranju zavor, poleg zmanjšanja hrupa pa skrbi tudi za daljšo življenjsko dobo komponent zavornega sistema.