TPMS prinesel spremembe tudi pri vulkanizerjih
23.11.2022Od 1. novembra 2014 je v veljavi evropska zakonodaja, ki določa, da mora imeti vsak nov registriran osebni avto oziroma športni terenec s sedmimi sedeži ali manj serijsko vgrajen sistem TPMS - sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Že od leta 2012 morajo imeti sicer sistem serijsko vgrajen vsa na novo homologirana vozila.
TPMS naj bi načeloma deloval brez potrebe vzdrževanja, a se za lastnika lahko težave vseeno pojavijo, če je v njegov avtomobil vgrajen t. i. aktivni TPMS, takšnih pa je pravzaprav večina. V nasprotju s pasivnim, kjer računalnik ugotavlja morebiten padec tlaka na podlagi že obstoječih senzorjev za sistema ABS, aktivni sistem deluje s pomočjo lastnih senzorjev, ki so sestavni del ventila na notranji strani platišča.
Poškodbe ventilov
Prav zato morajo biti vulkanizerji ustrezno usposobljeni za menjavo pnevmatik. Predvsem zato, ker lahko ob menjavi pnevmatik pride do poškodbe ventilov. Za menjavo je poleg ustreznih orodij potrebno tudi znanje. Težava je lahko tudi, če so ventili pri menjavi nameščeni napačno. Natančno določeno je, kam mora biti nameščen posamezni ventil - ali je to spredaj levo ali desno, oziroma zadaj levo ali desno.
Omenjeni ventili pa imajo tudi določeno življenjsko dobo. Nekateri proizvajalci so avtomobile z omenjenim sistemom za aktivni nadzor tlaka opremili že v preteklosti. Strošek zamenjave senzorja oziroma ventila je lahko tudi večji od 100 evrov na posamezno kolo. Iznajdljiveži so se tudi že domislili načina, kako poceni preslepiti avtomobilski računalnik, saj obstajajo posebni čepki, ki naj bi s simulacijo senzorja preslepili računalnik. Vseeno se te prakse ne velja posluževati, kot tudi ne izklopitve opozorila na nedelujoč sistem, saj je to za zavarovalnice podobno, kot če namerno izklopite zračno blazino ali ABS sistem.
Kaj storiti v primeru nepravilosti?
Za pravilno izvedbo storitve odgovarja izvajalec storitve. Zakon o varstvu potrošnikov določa, da ima potrošnik pravico, če je bila storitev opravljena nepravilno, od izvajalca zahtevati, da odpravi pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi ali storitev ponovno opravi ali vrne plačani znesek ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju s pomanjkljivostjo pri opravljeni storitvi. Na vsak način naj potrošnik pritožbo ureja pisno (tudi po elektronski pošti), izvajalec mu mora odgovoriti v osmih dneh. Tudi iz zgoraj zapisanega je jasno, da še posebej avtomobila s sistemom TPMS treba na preobuvanje peljati k zanesljivemu vulkanizerju, ki za svoje delo izda tudi račun.