Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Toyota tudi v prihodnje stavi na motorje na notranje zgorevanje

31.08.2025

Toyota_motor_01.jpg

Toyota pripravlja novo generacijo električnih avtomobilov, vendar je njen pristop k elektrifikaciji bolj pragmatičen kot pri evropskih avtomobilskih znamkah.

Toyota je združila moči z japonskima znamkama Subaru in Mazda, da bi skupaj razvili povsem novo družino bencinskih "avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Glavni tehnološki direktor Hiroki Nakajima jih je že prej opisal kot manjše in lažje, kar bo inženirjem in oblikovalcem omogočilo več prilagajanja.

Gre za nove štirivaljne motorje s prostornino 1,5 in 2,0 litra, ki jih želijo uporabljati v več vrstah pogonov. Podpredsednik Toyote Europe za strategijo izdelkov in trženje Andrea Carlucci je za Automotive News povedal, da je njihova največja prednost vsestranskost: "Nov motor poskušamo optimizirati za katero koli vrsto uporabe, pa naj bo to električna, hibridna ali vodikova."

Toyota bo na Kitajskem skupaj z domačim proizvajalcem GAC ponudila električna vozila s podaljšanim dosegom (EREV). SUV highlander in enoprostorec sienna bosta imela majhne motorje na notranje zgorevanje, ki ne bodo mehansko povezani s kolesi. Služili bodo le za proizvodnjo električne energije za podaljšanje dosega.

Toyota-new-engine-1536x1152.jpg

Nove enote naj bi lahko uporabljale tako običajni bencin, kot tudi biogoriva, vodik in umetna sintetična goriva. Poleg hibridov in električnih avtomobilov z daljšim dosegom Toyota raziskuje tudi priključne hibride z dolgim električnim dosegom. Carlucci meni, da je "prelomna točka" 100 kilometrov brez porabe kapljice bencina.

Pričakuje se, da bodo tako atmosferski kot turbopolnilniki 4-valjni motorji imeli toplotni izkoristek več kot 41 %. Toyota je ta prag dosegla že leta 2018. Najzmogljivejši dvolitrski motor za športne modele Gazoo Racing naj bi imel moč do 600 konjskih moči. Carlucci poudarja tudi, da je večina proizvajalcev doslej platforme avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem prilagodila električnemu pogonu. Toyota želi iti ravno v nasprotno smer.

Želi ustvariti platformo, ki bi bila od temeljev zasnovana za električna vozila, a bi jo bilo mogoče uporabljati tudi za priključne hibride in polne hibride, ne da bi pri tem izgubila svoje prednosti. »Električnih vozil ne bomo silili na trge, kjer po njih ni povpraševanja,« še pravi Carlucci.