Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Težave z vgrajenimi kamerami za vzvratno vožnjo

08.09.2024

20240617-102706.jpg Ford, Volkswagen, skupina Stellantis in Honda so v zadnjih mesecih številna svoja vozila vpoklicali v delavnice zaradi okvarjenih vzvratnih kamer. Kamere so bile dobavljene s strani različnih dobaviteljev.

Zadnja leta so pod drobnogledom različnih organizacij za varno vožnjo po svetu tudi kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, ki povečujejo preglednost med vožnjo. Kamera za vzvratno vožnjo je postala nepogrešljiv del novih vozil, z naraščanjem števila kamera za vzvratno vožnjo v vozilih pa se pojavlja tudi vse večje število težav.

Ford je meseca maja odpoklical skoraj 110.000 vozil, potem ko je ugotovil, da elektromagnetno sevanje mobilnih telefonov moti posnetke parkirnih kamer. Skupina Volkswagen je junija odpoklicala več kot 80.000 vozil, ker je bila slika s parkirnih kamer prikazana prepozno ali pa se sploh ni prikazala.

1056151.jpg

V istem mesecu je Stellantis vpoklical skoraj 1,2 milijona vozil zaradi težav komunikacije med parkirnimi kamerami in radijskimi signali avtomobilskih sistemov, Honda pa skoraj 138.000 vozil, ker se slika s parkirnih kamer enostavno ni več prikazovala. Vsak od omenjenih proizvajalcev avtomobilov ima svojega dobavitelja strojne opreme. Pri tem ne gre za okvarjene kamere iz tovarne, ki so prišle v različne modele avtomobilov različnih proizvajalcev.

Tudi po mnenju strokovnjakov iz Consumer Reports ne gre za napako na kamerah, ampak v integraciji kamere z njeno programsko opremo v infotainment vozila. Predstavniki avtomobilskih podjetij to zelo neradi priznajo, saj pogosto pomeni precej zapleteno popravilo programske opreme, a na njihovo srečo se nova naloži stranki v nekaj minutah.

Avtomobilska industrija prehaja na vozila, ki temeljijo na programski opremi, je za spletni portal AutoNews povedal Art Hyde, direktor programa za avtomobilski inženiring na Univerzi v Michiganu. Prav zato se zdi, da je trenutna težava parkirnih kamer njihova zapletena integracija z drugimi sistemi vozila.

fiesta12.jpg

V preteklosti so kamere za vzvratno vožnjo in njihovo sliko upravljali s preprostim stikalom, je dodal nekdanji Fordov glavni inženir. Danes je povezanost med programsko in strojna opremo veliko bolj zapletena. Prav to bi utegnil biti razlog, da se začnejo pojavljati sistemske težave z zunanjo strojno opremo, kar trenutno predstavljajo parkirne kamere.

Če bi se avtomobilska podjetja želela izogniti podobnim težavam v prihodnosti, bi morala vso elektroniko proizvajati sama. To je z ekonomskega vidika nemogoče, poleg tega pa tudi ne zagotavlja brezhibnega delovanja.