Telefon kot orodje za prepoznavo napačnega delovanja avta
18.10.2020Škodina aplikacija za pametne telefone oziroma tablice lahko zgolj z analizo zvoka delovanja avta napove stopnjo nujnosti in čas za servisiranje. Z 90-odstotno verjetnostjo lahko določi deset različnih napak in s tem bistveno olajša delo serviserju.
Škoda je razkrila podrobnosti svoje aplikacije Sound Analyser, ki jo že dlje časa v pilotnem projektu intenzivno testira 245 njenih pooblaščenih serviserjev v 14 različnih državah, med njimi na primer v Avstriji, Franciji in Nemčiji. Gre za aplikacijo, ki zdaj tudi v praksi dokazuje uporabnost umetne inteligence kot pomočnika pri vzdrževanju vozil. V času vse bolj digitaliziranih vozil torej prehajajo tudi servisne delavnice v obdobje vse bolj digitaliziranih orodij. Škoda je eden prvih velikoserijskih proizvajalcev s to tehnologijo, a ji bodo gotovo prav kmalu sledili tudi drugi.
Samo ozadje programa Sound Analyser je visoko kompleksno, za obdelavo podatkov uporablja tehnologijo strojnega učenja prek nevronskih mrež, vseeno pa je enostaven in intuitiven za uporabo. Ko motor deluje, aplikacija prek mikrofona telefona posname zvok. Algoritmi nasnet zvok pretvorijo v spektrogram, ki vizualizira akustične signale, umetna inteligenca pa ga nato primerja s spektrogrami v bazi in išče morebitne neusklajenosti. Na podlagi teh vzorcev aplikacija tudi kategorizira časovnico glede potrebe vzdrževanja ali popravila konkretnega vozila. Program ob tem upošteva različne nastavitvene parametre in seveda tip pogona analiziranega vozila, uporablja pa lahko tudi v preteklosti zbrane analitične vozniške podatke o njem.
Programska oprema je sposobna trenutno prepoznati deset različnih vzorcev napačnega delovanja s povprečno pravilnostjo diagnoze nad 90 odstotki. Pri Škodi ob tem poudarjajo, da Sound analyzer prepozna tudi nepravilnosti v delovanju takšnih komponent, kot so volanski sistem, kompresor klimatske naprave ali pa na primer sklopke v menjalniku DSG.
Kot že omenjeno, aplikacija za svoje delovanje potrebuje le pametni telefon ali tablico. Med glavne koristi njene uporabe pri Škodi navajajo še precej hitrejšo in poenostavljeno diagnostiko, kar pomeni prihranek pri času, ki ga nek avto prebije na servisu, hkrati pa zaradi možnosti analize in napovedi naslednjega servisa tudi bolj optimizirano rabo vozila in delavnic.
Sound analyzer trenutno testira ozek krog sodelujočih serviserjev, po uspešno zaključeni fazi pa namerava Škoda aplikacijo postopoma uvesti v svoje servisne delavnice po vsej servisni mreži.
Gre za enega prvih konkretnih primerov splošne uporabe umetne inteligence v servisnih delavnicah, pri čemer češka znamka napoveduje, da bo to eden od stebrov strategije pospešene digitalizacije ne le v proizvodnih procesih in pri vozilih samih, temveč tudi pri vzdrževanju vozil.