Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Tako se preveri delovanje klimatske naprave

24.03.2021

klimtska naprava servis.jpg

Pomlad je tu in z njo toplejši dnevi, ko bodo klimatske naprave v avtomobilih zopet začele delovati s polno močjo. To je tudi najboljši čas za preverjanje delovanja po zimskem spanju in zagotavljanje, da na najbolj vroč dan ne bo neljubih presenečenj.

Kako se lotiti pregleda klimatske naprave? Najbolje bo, če se boste držali teh desetih korakov, s katerimi ne bo nobena napaka, okvara ali pomanjkljivost ostala neopažena. Najprej preverite delovanje klimatskega sistema na ekstremnih nastavitvah, pri tem pa meritve opravite v notranjih zračnikih. Tu boste odkrili najbolj očitne znake okvar, a vsake težave s tem ne boste odkrili.

Prava temperatura

Po prvem koraku pride na vrsto infrardeč termometer, s katerim izmerite temperaturo kompresorja z aktivirano sklopko (če jo ima). Sistem naj deluje pet minut, nato pa pri nastavljenih 20 stopinjah preverite izmerjeno temperaturo kompresorja. Ta mora biti med 50 in 60 stopinjami. S termometrom preverite tudi temperaturo na vstopu in izstopu kondenzatorja (hladilnika). Razlika v temperaturi mora znašati okoli 30 odstotkov.

Vizualni pregled

Po merjenju temperature sledi pogled v notranjost. Diagnostična kamera v drobovini lahko razkrije marsikaj. Že po barvi tekočin se namreč lahko ugotovi marsikaj, zelenkasta je dobra, črna ali rjava pa pomenita, da se sistem redno pregreva. Delci katerega koli materiala, od gume do kovine, so slaba novica, saj to pomeni, da gre za prekomerno obrabo materiala. Mehurčki kažejo na pretirano vlago, ki jo lubrikant lahko absorbira in pušča sledi v sistemu.

1094722.jpg

Poglobljen pregled

Doslej je bil pregled precej površinske narave, lahko pa je tudi precej bolj temeljit. V to kategorijo spada tehtanje plina, s čimer se preveri količino, poseg pa zahteva, da ga izčrpamo iz sistema. Pri tem bo iz sistema izločena tudi prej omenjena vlaga in če je te veliko, se priporoča menjavo sušilca filtra oziroma celotnega kondenzatorja, če ta nista ločena. Medtem ko je sistem pod vakuumom je smiselno preveriti ali kje pušča, prav tako pa je treba biti pozoren na korozijo, predvsem med aluminijastimi in jeklenimi komponentami.

mazda12.jpg

Pred ponovnim polnjenjem

Ko je sistem izpraznjen, je pred ponovnim polnjenjem sistema dobro opraviti še temeljit pregled hladilnika. Glavna težava so vidne poškodbe, pa tudi manj očitne. Vso nesnago odstranite, nato pa s topim orodjem nežno podrgnite in preverite ali je hladilnik že načela korozija. Če med drgnjenjem od hladilnika padajo majhni delci, sistema ne smete napolniti, sicer pa je prav to naslednji korak. Slednji se seveda izvajaj ob izklopljeni varovalki. Zadnji korak vsakega tovrstnega servisiranja je zamenjava kabinskega filtra, ki zabasan z umazanijo močno bremeni celotni sistem.