Tako poskrbite za brezhiben zagon dizla
20.06.2021NKG je specialist vžig in senzorje, zato je pravi vir informacij o menjavi žarilne svečke. Proces menjave je namreč odvisen od tipa vozila in načina vožnje le-tega.
Avtomobili, ki večino časa preživijo na avtocestah, žarilne svečke praviloma zdržijo dlje časa kot pri tistih, ki se največ vozijo na kratke razdalje. Ne le, da so te večkrat aktivirane ob pogostejših zagonih, ampak so v uporabi tudi v hladnih razmerah, ki vplivajo na temperaturo motorja.
Mnogi dizelski motorji se ne morejo zagnati če ne deluje le ena ali denimo dve svečki. Zaradi tega se lahko zgodi, da lastnik okvaro opazi šele, ko se vreme shladi in se težave z zagonom začnejo. Malo znano dejstvo je, da nekatera vozila preverijo delovanje žarilnih svečk preden izvedejo proces regeneracije filtra DPF. Če je zaznan problem s sistemom žarilnih svečk, se regeneracija ne izvaja. Žarilne svečke je možno testirati kar vgrajene v motor z ročnim merilnikom električne napetosti (multimetrom), ki preveri ali svečka deluje in ali ploh dobiva napajanje. Pokvarjen žarilni element potrdi okvaro zaradi starosti ali pa prevelike voltaže. Ker so žarilne svečke vgrajene v motorje, ki opravijo več deset tisoč kilometrov, so v nekaterih primerih lahko težavne za odstranjevanje. Za preprečitev poškodbe pri menjavi uporabite momentni ključ, ki lahko deluje v nasprotni smeri urinega kazalca.
Za NKG izdelke veljajo sledeče vrednosti največje zatezne sile (navora):
- navoj M8 – 20 Nm
- navoj M9 – 30 Nm
- navoj M10 – 40 Nm
- navoj M12 – 50 Nm
Če gre za svečke drugega proizvajalca (ali izvora ne poznate) naj bodo vrednosti nekoliko manjše (20, 22, 35 in 45 Nm). V primeru težavne odstranitve in ob zadostnem času, uporabite odvijač sprej ter kapljico motornega olja na vsako svečko in avtomobil uporabljajte še kak dan ali dva. V tem času se bodo navoji dovolj zrahljali, da boste svečke lahko varno odstranili. Več možnosti boste imeli, če svečke poskusite odstraniti dokler je motor še vroč, seveda ob ustrezni prevodnosti in zaščiti.
Ko je svečka odstranjena jo temeljito preglejte. Rahlo svetleč videz izdaja dejstvo, da je bila svečka prekrita z ogljikom, kar je lahko vir težav. Ogljik namreč nase vleče toploto in povzroča nepravilen zagon ter odpoved svečke. Plast ogljika oziroma saj boste najbolj temeljito odstranili z mastjo, ki ne vsebuje silikona. Stopljen ali poškodovan vrh ohišja svečke je znak prevelike voltaže (napaka nadzornega sistema), ali nepravilnega zgorevanja (to je lahko posledica nepravilne nastavitve časa vžiga ali prevelike količine olja za mazanje, ki vstopa v zgorevalno komoro). Tudi nabreklo ohišje svečke je lahko znak prevelike voltaže.
Da bi preprečili poškodbo nove svečke, za montažo sledite navodilom na NKG-jevi embalaži. Vedno začnite z ročnim nameščanjem, saj boste tako začutili morebiten upor, ki ga je treba raziskati. Svečke proizvajalca NKG ne potrebujejo uporabo keramične ali druge masti. Pazljivi bodite na morebitne ostanke saj v navoju, kar bo zopet poskrbelo za predčasno odpoved, seveda pa svečke ne smete zategniti preko vrednosti, ki jih podaja proizvajalec.
Video nasvete za menjavo žarilnih svečk in mnogo drugih dragocenih informacij boste našli na tej povezavi: https://www.tekniwiki.com/desktop/videos.php