Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Tako lahko avto postane sam svoja čistilna naprava

29.10.2022

Audi_prava1.jpg

Audi z električnim modelom e-tron skupaj s specialistom za filtriranje Mann+Hummel izvaja pilotni projekt, v katerem avtomobil med vožnjo čisti zrak okoli sebe, oziroma iz ozračja izloča škodljive trdne delce. Bo posebna naprava postala del obvezne opreme vseh novih avtomobilov?

Čisto vsak avtomobil v ozračje spušča umazane delce, pa naj ima motor z notranjim zgorevanjem ali ne. Po nekaterih podatkih je namreč okoli 85 odstotkov avtomobilskega onesnaženja posledica obrabe pnevmatik, zavor in vozne površine, se pravi asfalta.

Trdni delci so težava, s katero se na veliko načinov ukvarja praktično celotna industrija, ki je vsaj na nek način povezana z avtomobilizmom. Ker se tega zavedajo tudi pri Audiju, so skupaj s specialistom za filtre Mann+Hummel zasnovali inovativen sistem za čiščenje ozračja. V sprednji del vozila nameščen prototip filtra trdnih delcev je namenjen zajemu izredno majhnih delcev, celo manjših od 10 mikrometrov.

Filter deluje na dva načina, aktivno in pasivno. Pasivna funkcija filtriranja zraka se odvija med vožnjo, saj tam že samo gibanje vozila potiska zrak skozi sistem. Aktivna filtracija pa poteka med izvajanjem polnjenja baterije, ko minimalna dodatna poraba energije za pogon ventilatorja (ta je serijsko vgrajen v vse električne avtomobile) ni težava.

S testiranjem audija e-tron z vgrajenim filtrom so začeli leta 2020 in prevozili že več kot 50.000 kilometrov. Projekt bo sicer potekal štiri leta.

Zelo preposto vzdrževanje

Poleg pozitivnih rezultatov kar se tiče vpliva na delovanje, zanesljivost in uporabnost avtomobila, so se pokazali tudi izjemni praktični učinki. Testiranje je namreč pokazalo, da se audi e-tron s tem filtrom brez težav odkupi za onesnaževanje, ki ga povzroča med vožnjo. Sicer pa bi v mestih, kjer je osnesnaženje največje, takšna naprava popravila škodo kar treh avtomobilov.

Vzdrževanje filtra je preprosto. Zamenjati ga je treba šele ob rednem servisu. Analiza življenjskega cikla celotnega filtrirnega sistema je pokazala, da se iztroši šele pri 14,9 kilograma ekvivalentov CO2. Filter je sicer izdelan in 15 odstotkov recikliranih materialov, medtem ko je celotni sistem mogoče po izrabi reciklirati v kar 60 odstotkih.