Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Sončne celice se bodo na avtomobilih le »prijele«

15.12.2024

Mercedes soncne celice_2.jpg

Mercedes-Benz je predstavil revolucionarno tehnologijo, ki bi lahko močno vplivala na prihodnost električnih vozil. Z uporabo ultra-tankih sončnih celic, ki jih nanesejo neposredno na karoserijo, bi se lahko električni avtomobili oskrbovali z energijo, ki bi omogočila prevoz do 12.000 kilometrov letno brez potrebe po polnjenju baterij.

Ultra-tanke sončne celice z visoko učinkovitostjo

V središču te tehnologije so izjemno tanke sončne celice, katerih debelina je zgolj 5 mikrometrov – tanjše od človeškega lasu. S svojo maso, ki znaša le 50 gramov na kvadratni meter, te celice ponujajo impresivno 20-odstotno stopnjo učinkovitosti. Vgrajene so v poseben sloj oziroma nanos, ki omogoča, da več kot 90 % sončne energije prodre v plast med karoserijo in barvo, kjer se pretvori v električno energijo. To pomeni, da lahko avtomobil, če ima ustrezno površino (približno 11 kvadratnih metrov za srednje velik SUV), v idealnih pogojih proizvede dovolj energije za vožnjo do 12.000 kilometrov letno. Seveda pa je količina proizvedene energije odvisna od geografske lege in intenzivnosti sončne svetlobe v določeni regiji. V najbolj osončenih delih sveta naj bi bilo možno pridobiti dovolj energije za 20.000 kilometrov vožnje.

undefined

Tudi ko je avtomobil parkiran

Ena od ključnih prednosti te tehnologije je, da sončne celice proizvajajo energijo tudi, ko vozilo ni v gibanju. Ko je avtomobil parkiran, se pridobljena energija shranjuje v visokonapetostni bateriji, kar povečuje energetsko neodvisnost vozila. Raziskovalci, ki razvijajo to napredno sončno tehnologijo, se trenutno osredotočajo na optimizacijo sistema za uporabo na vseh zunanjih površinah avtomobila, ne glede na obliko. Pri tem je poudarek na nestrupenih, dostopnih materialih, kar pripomore k lažjemu recikliranju vozila ob koncu njegove življenjske dobe. Tako je proizvodnja cenejša od tradicionalnih sončnih modulov, kar posledično omogoča širšo dostopnost te tehnologije. Kdaj jo bomo videli na serijskem avtomobilu pa še ni znano.