Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

So dolgi servisni intervali res dobra ideja?

23.10.2021

Dolgi servisni intervali_2.jpg

Avtomobilski proizvajalci kupce prepričujejo z vse daljšimi intervali med potrebnim servisiranjem, a to še posebej kasneje, ko avtomobil ni več najnovejši, lahko povzroči težave in poveča možnost dragih popravil.

Nedolgo nazaj je bil za običajen osebni avtomobil predpisan redni servisni interval na 12 mesecev oziroma na 10 do 15 tisoč prevoženih kilometrov. V iskanju konkurenčne prednosti, pa so se avtomobilski proizvajalci zatekli k podaljševanju teh intervalov in s tem navideznemu zmanjševanju servisnih stroškov za lastnike. Zakaj navideznemu? Zato, ker ima lahko takšen servisni program za motor in druge vitalne sklope precej slabe dolgoročne posledice.

Jasno, servisiranje na dve leti in 25 do 30 tisoč brezskrbno prevoženih kilometrov je prav gotovo mamljiva ponudba. In v resnici koncept prvih pet ali osem let lepo deluje, kasneje pa je vse več možnosti, da se pokažejo prve posledice. Vsekakor mehanika na ta način zdrži celotno obdobje garancije in jamstev, za vsak slučaj pa proizvajalci predvidijo tudi nekatera odstopanja, denimo visoko porabo olja (tudi preko enega litra na 1.000 kilometrov) in se tako dodatno zaščitijo. Ko vozilo preseže 150.000 ali 200.000 kilometrov, so materiali že bolj »utrujeni«, zato se začnejo pojavljati problemi. Takrat avtomobil enostavno potrebuje pogostejšo nego oziroma servisiranje.

Dolgi servisni intervali_1.jpg

Vsaj enkrat na leto na servis

Pri podaljšanju servisnih intervalov so, jasno, nekateri sklopi bolj na udaru kot drugi. Zanimivo je tudi podeljevanje statusa brez potrebnega vzdrževanja. Denimo za redno vzdrževanje ročnega ali samodejnega menjalnika, kjer proizvajalci zanje pogosto sploh ne predvidevajo menjave olja. To je zelo brezskrbno in potencialno nevarno, saj dopušča prosto interpretacijo, oziroma ravnanje po zdravi pameti. A lastnik vozila ob tej informaciji serviserju pogosto ne verjame, da je olje v menjalniku treba občasno tudi zamenjati. Pri tem je še posebej zanimivo, da se zgodijo primeri, ko zunanji dobavitelj menjalnika predvideva menjavo olja, proizvajalec avtomobila, ki menjalnik vgradi pa ne.

To so le nekateri primeri, ko je zamik servisnih intervalov očitno slaba ideja, zato je v vsakem primeru, navodila proizvajalca gor ali dol, ključno, da avtomobil vsaj enkrat na leto obišče servis (ali pa vsakih 15.000 prevoženih kilometrov, kar pride prej). Takrat mehanik preveri ključne sklope, zamenja olje ter druge tekočine in opravi vse, da je avtomobil na cesti varen ter, da mu zagotovi še veliko brezskrbno prevoženih kilometrov.