Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Slovenci razvili električno nadgradnjo za visokozmogljive avtomobile

20.07.2025

Exploded Sonic X_1.jpg

Inovativna platforma Sonic X je namenjena preprosti tovarniški vgradnji v električne ali hibridne modele. Ker gre za motorje v kolesih, večjih prilagoditev ne zahteva.

Podjetje Elaphe se s tehnologijo električnega pogona v kolesu ukvarja že dve desetletji in vseskozi razvija inovativne nadgradnje več ali manj enakega koncepta. Vgradnja kompaktnega elektromotorja v kolo pomeni, da se vozilo prostorsko optimizira, pa naj gre za dvo- ali štirikolesni pogon. Ne le, da tovrstni motorji ponujajo nove ravni prilagodljivosti in zmogljivosti, ampak zagotavljajo tudi večjo zanesljivost, saj vsak motor deluje neodvisno od drugih. Ne le motorji, ampak tudi napredna elektronika, ki krmili tovrstni pogon, je njihova specialiteta. Omogoča namreč izjemne zmogljivosti in dodatne funkcionalnosti, ki pri ostalih vrstah pogonov enostavno niso mogoče.

Exploded Sonic X_2.jpg

Svoje znanje so sedaj prelili v popolnoma novo platformo Sonic X, ki so jo pri Elaphe razvil tako za hibridne kot električne arhitekture vozil. Tu ne gre za domači kit, ki bi ga lahko vgradili v svoj avtomobil, ampak za izdelek, katerega avtomobilski proizvajalci lahko namenijo svojim modelom brez večjih posegov. Platforma je namreč kompatibilna z različnimi novimi in obstoječimi vozili na trgu. Primarno je Sonic X namenjen električnim vozilom s 400- ali 800-voltno arhitekturo, ali pa kot pogonski dodatek vozilom z motorjem z notranjim zgorevanjem, torej za nadgradnjo v priključnohibridno vozilo.

Exploded Sonic X_3.jpg

Sonic X potencialno zagotavlja več kot 300 kW (408 KM) moči na vsakem kolesu, podpira pa lahko največjo moč do skupnih 1.000 kW in kar 9.000 Nm pri pogonu na zadnji kolesi. Združljiv je s standardnimi visokozmogljivimi zavorami, kar omogoča integracijo velikih zavornih kolutov za platišča velikosti od 20 do 23 palcev. Dodatna funkcionalnost tovrstnih motorjev je regenerativno zaviranje, kar zmanjšuje porabo in obenem zagotavlja bolj učinkovito zaviranje. Slednje je za visokozmogljive avtomobile toliko bolj ključno, saj zmanjšuje potencial pregrevanja klasičnih zavor. Ker je Sonic X celovita pogonska rešitev, je opremljena tudi s programsko opremo »Elaphe Slip Control«, ki zagotavlja 15-odstotno povečanje učinkovitosti pospeševanja in zaviranja ter za 5 odstotkov višje hitrosti v ovinkih. Teža vsakega motorja je 25 kilogramov, kar pomeni 40-odstotno zmanjšanje teže v primerjavi s klasično zasnovo z osovino in elektromotorjem.

Elaphe poleg lastnega razvoja sodeluje pri mnogih velikih evropskih projektih. Slovenski GREMO Lightweight in mednarodni SmartCorners, EM-TECH ter HighScape so namenjeni iskanju novih tehnologij, ki bi pospešile razvoj okolju prijazne in cenovno dostopne e-mobilnosti.