Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Slabo pritrjena kolesa bodo kmalu postala stvar preteklosti

19.04.2024

Priznani proizvajalec pnevmatik Falken je menda tik pred tem, da razkrije tehnologijo za odkrivanje slabo pritrjenih matic koles. Že letos naj bi bila inovacija na voljo v serijski proizvodnji.

Nova, s pametno elektroniko podprta funkcija, imenovana Sensing Core, naj bi bila nameščena na serijski avtomobil že letos. Po trditvah podjetja Sumitomo Rubber Industries lahko sistem zazna že za en sam milimeter zrahljane matice in to brez uporabe temu namenjenih senzorjev. Namesto dodatne vgrajene elektronike se Sensing Core zanaša na podatke iz »možganov« avtomobila, oziroma CAN omrežja, pri čemer analizira predvsem hitrost vrtenja koles, vibracije in prečni premik ali oscilacijo, pa tudi nekatere druge dejavnike.

Tehnologija Sensing Core naj bi bila neodvisna od znamke, modela in velikosti pnevmatike, saj se zanaša na tehnologije, ki so serijsko vgrajene v vse nove avtomobilske modele. To posledično omogoča uporabo z različnimi vozili, ki so lahko postavljena na poljubne pnevmatike. A to še ni vse, saj se lahko inovativna tehnologija potencialno uporablja še za druge namene. Sumitomo namreč isto osnovno tehnologijo že uporabil za posredni sistem nadzora tlaka v pnevmatikah. Ta naj bi bil danes že vgrajen v vozila 15 proizvajalcev vozil po vsem svetu. Še ena možna uporaba je denimo spremljanje obrabe pnevmatik. Do relevantnih ugotovitev bi sistem prišel s predvidevanjem obrabe pnevmatik v odnosu do količine uporabe oziroma prevoženih kilometrov. Pridobljeni podatki bi se nato naložili v oblak in primerjali s prejšnjim izmerjenim stanjem.

Kolesa so kot edini stik vozila s podlago izjemnega pomena pri zagotavljanju varnosti, zato je toliko bolj ključna skrb za dobro stanje vseh elementov, od montaže in pritrditve, do obrabe in tlaka.