Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Skandinavski serviserji: Zaslužek je tudi z električnimi avtomobili

01.10.2024

leapmotor-t03-11.jpg

Številne serviserje in mehanike je bilo strah, kaj lahko pričakujejo z množičnim prihodom električnih vozil na ceste. Tudi zato, ker imajo manj sestavnih delov in so enostavnejši za servisiranje. Na Norveškem, kjer je na cestah že 700.000 električnih vozil, imajo mehaniki še vedno dovolj dela, a se je delo spremenilo.

Zanimiva zgodba prihaja iz Severa Evrope z visokim deležem električnih avtomobilov. Mehaniki tam nimajo upada dela, čeprav bi se moralo po nekaterih napovedih zmanjšati za tretjino. Na Norveškem je več kot dve tretjini avtomobilov, starih do pet let, in več kot petina avtomobilov, starih od šest do deset let, izključno električnih.

"Predpostavka, da bodo električni avtomobili povzročili 30 odstotkov manj prodaje med servisiranjem, je napačna. To se v praksi ne dogaja," pravi Pehr Oscarson, direktor švedskega podjetja Meko. Podjetje ima za 1,6 milijarde evrov prometa in je vodilno na trgu veleprodaje delov v severni Evropi. Podjetje upravlja koncepte delavnic z okoli 4500 partnerskimi delavnicami; 90 jih pripada samemu Meku.

technical-drawing-electric-vehicle.jpg

Po besedah Oscarsona med motorji z notranjim zgorevanjem in čistimi električnimi avtomobili ni večjih razlik glede prodaje in zaslužka. Čeprav odpade menjava olja ali filtrov za gorivo, izgube nadomestijo drugje. Na primer, kabinski filtri v električnih avtomobilih so veliko dražji. Poleg tega je veliko več obrabe krmiljenja in podvozja ter bistveno več zamenjav zavor kot pri motorjih z notranjim zgorevanjem. Na splošno je na električnih avtomobilih dela manj, a je to bolj zapleteno.

Poleg tega zlasti Tesla – vodilna po deležu na Norveškem v letu 2023 – zagotavlja dobro prodajo nadomestnih delov in popravil v delavnicah. »Kakovost starejših Tesel je slaba, veliko več je okvar kot pri električnih avtomobilih drugih znamk," pravi Oscarson.

Tudi v podjetju GMT mehanike stalno izobražujemo in pripravljamo na prehod na elektromobilnost. Mali mehaniki imajo prihodnost še vedno v svojih rokah, je bilo slišati na Tehnološki konferenci.

brembo-sensify-2022-06-galeria.jpg

Ključno za obstanek na trgu bo zato stalno izobraževanje in krepitev znanj. Skupina GMT posredno sodeluje s proizvajalci vozil, saj so njihovi dobavitelji v veliki meri isti kot tisti, ki avtomobilske dele vgrajujejo v nova vozila. Kot dober primer prakse so žarometi. Podjetje GMT d.o.o. sodeluje s tremi glavnimi proizvajalci originalnih žarometov: Valeo, Hella in Magneti Marelli. Podobno je tudi na drugih segmentih avtomobilskih delov, ki so bolj povezani z elektrifikacijo. GMT sodeluje s priznanimi dobavitelji, preko katerih že zdaj ponujajo npr. kompresorje klime za električna vozila (Denso), Bosch in Delphi sta prav tako izredno prisotna pri novih tehnologijah. Vsi partnerji pa zagotavljajo tudi izobraževanja.