Schaeffler razvija tehnologije sedanjosti in prihodnosti
31.01.2024Kot vodilni dobavitelj nadomestnih delov za avtomobilsko industrijo podjetje Schaeffler na trgu še naprej širi svojo ponudbo komponent šasije za hibridna in popolnoma električna vozila.
Eden najpomembnejših izdelkov na tem področju je aksialni kolesni ležaj FAG, ki je bil prvič predstavljen leta 2010 za serije BMW 7, 6, 5 X-Drive in leta 2013 razširjen na X3, X4. Na poprodajnem trgu pa je bil lansiran leta 2016.
Ta patentirani izdelek ponuja izjemno zmogljivost in omogoča prenos visokega navora kljub optimiziranim meram in masi ležaja. Tudi zato je idealna komponenta za zahteve novih električnih pogonov.
Schaefflerjevi strokovnjaki za poprodajni trg ponujajo sestavne dele podvozja za več kot 85 odstotkov vseh hibridnih osebnih avtomobilov in za več kot polovico evropskih povsem električnih vozil. Seveda pa se obseg ponudbe stalno širi.
Kot vodilni dobavitelj na poprodajnem trgu imajo v ponudbi 9 aksialnih kolesnih ležajev, še 2 pa sta v pripravi za pokrivanje potreb vozil znamk BMW, Mini in Rolls-Royce. S tem bodo zagotovili pokrivanje kar 900 primerov uporabe, vključno s 108 za hibride, 77 za priključne hibride in 12 za povsem električna vozila, kot je na primer BMW iX3.
Stalno uvajanje novosti
Z nadaljnjimi koraki v prihodnost uvajajo nove izdelke, kot je na primer najnovejši dodatek na področju podvozja, kolesni ležaj Trifinity. Le-ta zagotavlja za 24 odstotkov večjo nosilnost, 33 odstotkov manjše odstopanje in 19 odstotkov manj trenja kot dosedanji izdelki.
V letu 2023 so enemu od vodilnih svetovnih proizvajalcev električnih vozil dostavili prvo serijsko količino z več kot enim milijonom ležajev.
Ker verjamejo, da je za doseganje najvišje ravni varnosti in zmogljivosti krmiljenje na eni osi premalo, so razvili inteligentno krmiljenje zadnjih koles (iRWS), ki je popolnoma usklajeno z dinamiko vozila.
Pri Schaefflerju se tudi zavedajo, da morajo biti sodobna vozila čim lažja, vendar zaradi vgradnje številnih novih sistemov premikajo težje mase in prenašajo večje obremenitve. Za izboljšanje voznih lastnosti so zato uvedli nov varnostni sistem – Intelligent Active Roll Control (iARC). Z njim opremljajo od leta 2015 dalje osebna vozila, kot so Bentley Bentayga, BMW serije 5 in 7 ter Audi Q7.
Da bi strankam ponudili potrebno tehnologijo za združevanje naprav, gonilnikov in vozil, so razvili skupno podjetje s Paravanom. Podjetje v 90-odstotni lasti Schaefflerja dobavlja elektronske krmilne enote in programsko opremo, ki lahko bdi nad ključnimi odločitvami nujnimi za zagotavljanje dinamike vozil sedanjosti in prihodnosti.
Skupaj so razvili Space Drive: »Ponosni smo, da imamo izdelek, ki je edinstven na svetu. Z njim ponujamo tehnologijo, ki jo industrija potrebuje, da uresničuje svojo vizijo avtonomne vožnje in novih konceptov vozil,« pravi Roland Arnold, izvršni direktor podjetja Schaeffler Paravan Technology.
Močno partnerstvo Schaefflerja in ADAS (Advance Driver Assisted Systems)
Z izkoriščanjem kompetenc, vključno z vrhunsko proizvodnjo in globalnim znanjem o prenosih, preoblikujejo in predstavljajo nove koncepte podvozja. Na primer Power Wheel ali In-Wheel e-Motor ter najsodobnejši modul Intelligent Corner Module. Ta je primeren za uporabo v vozilih z najnaprednejšimi sistemi ADAS in zagotavlja krmilne kote zavijanja, ki jih prej ni bilo mogoče doseči.
Novo sodelovanje s podjetjem Mobileye daje Schaefflerju možnost predstavitve podvozja Rolling Chassis, povsem pripravljenega za ADAS. Zahvaljujoč tehnologiji Lidar ponuja modularno, razširljivo platformo za vozila, ki omogoča nove rešitve mobilnosti, samodejnost brez voznika, za potniški in tovorni promet.
Platforma predstavlja široko paleto Schaefflerjevih tehnologij mobilnosti. Njegova prilagodljiva zasnova podpira široko paleto različic krmiljenja in pogona, ki ustrezajo zahtevam strank, od enojnih električnih osi v kombinaciji s centralnim krmiljenjem do izvedb, ki vključujejo štiri vogalne module Schaeffler .
Vogalne module so dodatno optimizirali za razširljivost in pripravljenost v množični proizvodnji. Vsak omogoča kot krmiljenja do 90 stopinj in obsega motor v pestu koles, vzmetenje z vgrajenim zračnim vzmetenjem, ki omogoča spuščanje in nagib vozila za lažji dostop, aktuator za elektromehansko krmiljenje in zavorni mehanizem.
Prispevek je bil objavljen v zborniku 15. Tehnološke konference. 20. in 21. aprila letos bo v Portorožu potekala že 16. izvedba Tehnološke konference, ki bo spet postregla s številnimi zanimivimi predavanji in predstavitvami glede najmodernejših pristopov pri vzdrževanju vozil. Se vidimo v Portorožu!