S kakšno tehniko bo prvi električni polo lahko stal 25 tisočakov?
20.12.2025
Nova platforma, nov motor, inverter in baterijska tehnologija. VW ID. polo bo prvi kompaktni električni model te znamke, prinaša pa napredne rešitve, ki jih bodo uporabili tudi drugi modeli.
Prva posebnost najnovejšega modela iz družine ID je baterijski sklop. Gre za prvi električni kompaktni model nove generacije, kjer je cena še posebej pomemben faktor. Zato so za vstopno različico uporabili litij-železofosfatne (LFP) baterije z neto kapaciteto 37 kWh, medtem ko imajo večje s kapaciteto 52 kWh zgradbo nikelj-mangan-kobalt. Prednosti prvih so nižja cena, večja trdoživost, manjša možnost toplotnega pobega in manjša degradacija, medtem ko druge ponujajo večjo energijsko gostoto.

Nič več modulov
Pri baterijah je drugačno tudi njihovo »pakiranje«, saj v novi platformi MEB+ celice niso združene v module, ampak neposredno v tri velike pakete. Uporabili so tudi hlajenje od zgoraj, zaradi česar se v primeru toplotnega pobega plini odvajajo vstran in navzdol, ne pa v smeri potniške kabine. Kar se tiče dosega, naj bi bila manjša baterija dovolj za 300, večja pa vse do 450 kilometrov neprekinjene vožnje. Hitro polnjenje manjše baterije naj bi doseglo 90 kW, pri večji pa vse do 130 kW, kar za obe pomeni, da naj bi se od 10 do 80 odstotkov napolnili v manj kot 25 minutah.

Inverter s polprevodniki
Razsmernik oziroma inverter je eden redkih, če ne kar edini v tem razredu avtomobilov, ki uporablja polprevodnike iz silicijevega karbida (SiC). Zaradi tega je še posebej učinkovit, obenem pa tudi kompakten, saj je integriran v motorni sklop. Tudi motor je najnovejše generacije in z oznako APP290 sporoča, da zmore največji navor okoli 290 Nm. Gre za elektromotor s stalnim magnetom, ki poganja sprednji kolesi in zmore moči od 85 do 155 kW.

Foto: Volkswagen
