Revolucija ultra hitrih polnilnic je obet za razcvet e-avtomobilov
25.04.2025Nedavno je kitajski BYD pokazal svojo najnovejšo tehnologijo, ki obljublja izjemno kratke čase polnjenja električnih avtomobilov, primerljivega »tankanju« bencinskega ali dizelskega avtomobila.
Njihova super e-platforma po trditvah podjetja polni z močjo vse do 1.000 kilovatov, kar je dovolj, da v petih minutah polnjenja zagotovi dovolj energije za kar 400 kilometrov vožnje.
A tekmeci iz iste države ne počivajo, saj je podjetje Zeekr razkril še močnejšo polnilno moč. Ta znaša skoraj neverjetnih 1.200 kW (1,2 MW), kar je dvakrat več, kot trenutno zmore katero koli ameriško ali evropsko električno vozilo. Gre za blagovno znamko, ki je del skupine Geely in je povezana z Volvom in Polestarjem.
Pa tudi to ni vse, ampak se v deželi EV razcveta obeta troboj. Huawei, ki je nedavno vstopil v svet avtomobilizma, bo prav tako na trg poslal svoj sistem hitrega polnjenja, katerega moč naj bi dosegla 1,44 MW. Tehnologija obljublja 20 kWh pretočene energije vsako minuto, kar bi moralo biti pri osebnemu avtomobilu dovolj za vsaj 100 kilometrov vožnje.
V podjetju sicer pojasnjujejo, da je tovrstna infrastruktura namenjena predvsem tovornjakom in težkim vozilom z velikimi baterijami, saj avtomobili takšne moči praviloma ne potrebujejo.
Napredek Kitajske na področju elektromobilnosti se kaže še pri mnogih drugih znamkah, katerih tehnologije so prav tako pred ostalim svetom. Li Auto je denimo predstavil 520 kW polnilnik, Nio zmore 640 kW, Xpeng pa gre vse do 800 kW. Na drugi strani sveta so najzmogljivejši Teslini 500 kW superchargerji, v načrtih pa je sicer tudi 1,2 MW megacharger, ki bo namenjen tovornjakom te znamke.
Seveda mora obljubljene moči polnjenja omogočati tako avtomobil kot infrastruktura, zato se je BYD zavezal, da bo zgradil več kot 4.000 polnilnih postaj po vsej Kitajski, ki bodo zagotavljale moč polnjenja 1.000 kW ali več. Napovedali so tudi, da so razvili tekočinsko hlajen polnilnik, ki lahko v teoriji zagotovi največjo moč polnjenja 1.360 kW.
Foto: BYD