Rešitve za pogoste okvare pri koncernu VW
07.03.2023Mehaniki dobro vedo, da koncern Volkswagen ni imun na konstrukcijske napake pri motorjih in menjalnikih. Tu je nekaj največjih.
Več o njih je za Autobild spregovoril Stephan Gangus, izkušeni serviser, ki je skoraj 30 let delal za Audijev servis v Hamburgu. V tem času je videl marsikaj, temeljno spoznanje pa je, da pooblaščeni servisi ne popravljajo okvarjenih motorjev, menjalnikov ali elektronike, temveč se odločajo za precej dražjo menjavo. Tudi neodvisni serviserji se izogibajo popravilom, ki izvirajo iz konstrukcijskih napak, saj so zanje običajno pretežka.
Gangus je z ženo zato ustanovil lastno podjetje, ki se je specializiralo prav za popravilo "faljenih" motorjev in menjalnikov znamk Audi, Volkswagen, Škoda in Seat. Zamenja poškodovane dele, pri tem pa velikokrat uporabi neoriginalne ali rabljene, saj novih originalov sploh ni na voljo. Za stranko je to še vedno precej cenejše kot pa kompletna menjava. Ker se marsikatera konstrukcijska napaka pojavi že po izteku jamstva ali pa jih proizvajalec ni priznal, so njegove stranke običajno izredno hvaležne, saj bi v nasprotnem stroškovno težko upravičile menjavo celotnih pogonov.
Gangus je za Autobild razkril, kateri pogoni iz koncerna VW so najbolj kritični.
Pri EA888 motorju (1.8 TSI in 2.0 TSI) motorju je bil pri letnikih med 2008 in 2011 (druga generacija) tipičen problem velikanska poraba olja. Zanimivo so ta motor izdelovali že prej, a težav ni bilo. Napaka je v neustrezno zasnovanih batnih obročkih, ki se lahko že po nekaj deset tisoč kilometrih umažejo s sajami. Namesto da bi pomagali iztisniti olje iz izgorevalne komore, olje zgori skupaj z gorivom. Ne le visoka poraba olja, v skrajni situaciji lahko pride do hudih poškodb notranjosti motorja, zaradi katerih je treba menjati bate. Predvsem so bili zaradi te napake znani pri Audiju. Pri proizvajalcu so skušali z različnimi tipi obročkov rešiti težavo, a neuspešno. Gangus kot rešitev uporablja neoriginalne obročke enega od dobaviteljev, ki so se izkazali za boljše, končni račun za stranko je bistveno nižji.
Drug primer je okvara krmilne enote pri Audijevem brezstopenjskem menjalniku Multitrotnic. Na pooblaščenem servisu gredo v menjavo menjalnika, zgolj krmilne enote sploh ne morejo dobiti kot rezervni del. Rešitev, ki jo uspešno izvaja Gangus, je obnova kontaktov v krmilni enoti, ki so ponavadi glavni in edini krivec težav.
S težavami se pogosto soočajo tudi lastniki sedemstopenjskih DSG menjalnikov. Ena od napak je nedelovanje elektromagnetnih ventilov, ki nastane kot posledica zamašitve oljnih kanalov. Vanje namreč lahko zaidejo kovinski delci, ki se odlomijo od ležajev. Namesto da bi zamenjal celoten menjalnik, tako kot je običajno na pooblaščenih servisih, Gangus diagnosticira težavo. Če se izkaže, da gre res za okvaro elektromagnetnih ventulov, jih zamenja in spet vgradi menjalnik. Glede DSG menjalnikov se mora pogosto zanašati na dele, ki jih pridobi iz že rabljenih DSG menjalnikov. Na popravilo celo zagotavlja enoletno garancijo.
Veriga v motorju TFSI je naslednja žgoča točka lastnikov. Gre za dobro znano težavo, ki pa so jo v koncernu dolgo pometali pod preprogo. Veriga se pogosto raztegne in povzroči škodo na motorju. Gangus na podlagi izkušenj pri redni menjavi verig ne uporablja originalnih, temveč tiste, ki jih proizvaja Febi.