Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Rekordnih 1,3 milijona mikroogledal za cestno kino projekcijo

16.07.2023

Hyundai Mobis_2.jpg

Uporaba vse naprednejših novih tehnologij je sprožila malo tekmovanje na področju avtomobilskih žarometov. Trenutno v sam vrh sodi Hyundai s hčerinskim podjetjem Mobis, katerega LED žarometi vsebujejo kar 1,3 milijona mikroogledal s premerom 0,01 milimetra.

Hyundai, oziroma Mobis, seveda ni prvi, ki z uporabo LED svetil in mikroogledalc z neverjetno natančnostjo usmerja svetlobni snop žarometov. Matrični žarometi so namreč že dolgo na voljo tudi v bolj »ljudskih« avtomobilskih modelih, tudi Opel jih ima, medtem ko je dolgo časa za tehnološki vrh veljal Mercedes z izjemnimi LED žarometi, ki zmorejo na cesto pred vozilom projicirati različne motive. To možnost uporablja za opozorila in navodila vozniku, pa tudi drugim udeležencem v prometu.

Hyundai Mobis_1.jpg

Podjetje Mobis je nedavno predstavilo svojo verzijo tovrstnih žarometov, ki so Mercedesov izdelek še nadgradili. Žaromete sestavlja 25.000 LED svetlobnih elementov ter neverjetnih 1,3 milijona mikroogledalc. Za primerjavo naj omenimo, da ima običajen avtomobil z LED žarometi le med 80 in 120 svetlobnih elementov. Toliko posameznih svetilk je težko spraviti v precej omejen prostor avtomobilskega žarometa, zato so naredili komponente skoraj mikroskopsko majhne. Posamezen svetlobni element LED meri le 0,04 mm, torej manj od debeline človeškega lasu, medtem ko mikroogledalce meri še manj, le 0,01 milimetra.

Takšni žarometi brez zmogljive programske opreme ne zmorejo kaj veliko več kot preprosto svetiti, a s pravimi navodili postanejo izjemno zmogljivo varnostno orodje. Sposobni so namreč na cestišče projicirati izjemno natančne motive z opozorili in navodili. Žarometi denimo lahko 15 metrov pred vozilo na tla naslikajo prometne znake v velikosti 1,5 metra, še preden se bodo pred voznikom pojavili tisti pravi fizični znaki. Zelo zanimiva je tudi funkcija risanja virtualnega prehoda za pešce, ko se vozilo ustavi, kar pešcu sporoči, da se voznik in vozilo zavedata namere in je prečkanje ceste varno.

Sistem brez dvoma pričakujemo v serijskih vozilih, a pri Hyundaiju o prvem, ki ga bo lahko uporabljal, še močijo.