Projekcijski zaslon preko celotnega vetrobranskega stekla
22.09.2024Uspeh projekcijskih zaslonov manjšega formata je v avtomobilski industriji spodbudil idejo o podobnih sistemih, ki bi informacije in vsebine prikazovali preko celega vetrobranskega stekla.
Projekcijski zasloni so se v avtomobilih pojavili že več kot desetletje nazaj in se skozi čas vse bolj razvijali. Sprva so proizvajalci na steklo morali lepiti posebno odbojno folijo, prikaz pa je bil enobarven. Do danes pa je tehnologija že močno napredovala, postala barvna in prilagodljiva, predvsem pa je opaziti tudi, da so prikazi na steklu pred voznikom vse večji.
Načrtovan prihod popolnoma avtonomnih vozil tej tehnologiji daje nove možnosti, saj bo, vsaj teoretično, sčasoma neoviran pogled skozi vetrobransko steklo nepomemben, veliko stekleno površino pa bo tako moč uporabiti za kaj popolnoma drugega, denimo ogled filmov, igranje igric, brskanje po spletu, …
Nekateri proizvajalci pa v velikem »platnu« za projekcije vidijo priložnost že sedaj, saj so mnenja, da bi lahko to pripomoglo k varnosti. Namesto, da bi moral voznik odvrniti pogled s ceste, bi lahko določene funkcije, sporočila in opozorila spremljal v veliko večjem formatu.
Med proizvajalci, ki že razvijajo tovrstne sisteme so Volvo, BMW in Ford, ki je nedavno predstavil prototip takšnega stekla. To ima posebno folijo, ki omogoča holografski prikaz, kar pomeni, da je skozi te prikaze še vedno viden tudi zunanji svet izza stekla. Deluje v kombinaciji z razmeroma preprostimi in poceni LED projektorji, ki so diskretno nameščeni na vrhu armaturne plošče. Fordov prototip vetrobranskega stekla tako lahko preko celotne širine stekla prikazuje informacije potovalnega računalnika, vključno z delovanje pogonskega sklopa (hibridi, električni), informacije o telefonskem klicu in razna varnostna opozorila. Kot rečeno, je kar nekaj drugih proizvajalcev ubralo podobno pot, denimo BMW, ki je podoben sistem predstavil v konceptnem avtomobilu i Vision Dee. Tehnologija na osnovi tega sistema naj bi v serijsko vozilo prvič prišla že z napovedano novo generacijo električnih vozil leta 2025, ki jo interno imenujejo Neue Klasse.
Tudi pri Nissanu so napovedali, da bodo sčasoma velike zaslone na armaturi nadomestili kar s prikazi na vetrobranskem steklu, General Motors pa je podoben sistem že patentiral. Pri slednjem je mnogo zanimivih funkcij, med drugim tudi osvetlitev zaznane osebe ali predmeta, ki se znajde na poti vozila. Namesto na instrumentni plošči ali majhnem head-up zaslonu, bi voznik to zaznal neposredno v svojem vidnem polju.