Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Povpraševanje po servisiranju samodejnih menjalnikov je v porastu

30.07.2025

Wolf1.jpg

Samodejni menjalniki niso več le nadstandardni del opreme, ampak vse bolj postajajo standard v sodobni mobilnosti. Z gladkim prestavljanjem in boljšo vozno izkušnjo spreminjajo avtomobilski svet, zaradi česar je tudi servis samodejnih menjalnikov vse bolj bistven del posla.

Specialist za maziva Wolf, ki dragoceno znanje nabira tudi v dirkaškem prvenstvu WRC, je raziskal različne vrste avtomatskih menjalnikov, najnovejše tehnološke dosežke in kako ti vplivajo na servisiranje in potrebe po tekočinah.

Kaj je gonilna sila spremembe?

V Evropi so bili avtomatski menjalniki tradicionalno rezervirani za luksuzne avtomobile ali pa so bili na voljo kot dodatna oprema. Večina voznikov se je naučila voziti z ročnim menjalnikom in pri tem tudi vztrajala. Nasprotno pa so avtomatiki dolgo prevladovali na trgih, kot sta ZDA in Avstralija. Tam ima približno 97 odstotkov avtomobilov avtomatske menjalnike, zaradi česar so ročni menjalniki manj priljubljena izbira. Vendar pa se je v zadnjem času, ko se je cenovna razlika med ročnimi in avtomatskimi menjalniki zmanjšala, več voznikov odločilo za udobje avtomatskih menjalnikov. Vzpon električnih vozil (EV), ki običajno nimajo ročnih menjalnikov, je ta trend še pospešil. Poleg tega so s spreminjajočimi se vozniškimi navadami – zlasti v prometnih zastojih v mestnih okoljih – avtomatski menjalniki postali vse bolj privlačni zaradi njihove enostavne uporabe v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.

Ker avtomatski menjalniki zdaj vztrajno prevladujejo v prodaji novih avtomobilov, povpraševanje po menjavi tekočine za avtomatske menjalnike (ATF) ostaja.

Tržne napovedi kažejo:

Menjalnik z dvojno sklopko (DCT) in brezstopenjski menjalnik (CVT), skupaj s tradicionalnimi avtomatskimi menjalniki, kažeta znatno rast in vztrajno nadomeščata ročne sisteme.

Zahteve po menjavi ATF postajajo rutinske zaradi daljše življenjske dobe vozil in specifičnih intervalov vzdrževanja, zlasti v težkih obratovalnih pogojih.

ATF v primerjavi z drugimi tekočinami za pogonski sklop Olje za avtomatski menjalnik (ATF) se bistveno razlikuje od olja za menjalnik, izdelanega za ročne menjalnike. Večina sodobnih osebnih avtomobilov in lahkih tovornih vozil, ki se danes prodajajo, uporablja avtomatske menjalnike. Ker ti sistemi delujejo v različnih pogojih, je izbira prave tekočine ključnega pomena za dolgo življenjsko dobo in učinkovitost.

Olje za avtomatski menjalnik (ATF) – delovanje in zaščita ATF ima ključno vlogo pri zagotavljanju nemotenega delovanja in dolge življenjske dobe avtomatskih menjalnikov. Bistvene lastnosti delovanja ATF vključujejo:

  • Toplotna odpornost in termična stabilnost: Preprečuje nastajanje usedlin pri visokih temperaturah.

  • Nizkotemperaturni pretok: Zagotavlja učinkovito hidravlično in elektronsko delovanje v hladnih pogojih.

  • Stabilnost viskoznosti: Ohranja optimalno gostoto tekočine v širokem temperaturnem območju.

  • Trenje: Uravnava vklop sklopke za zagotavljanje nemotenega prestavljanja.

  • Zaščita pred ekstremnim pritiskom/obremenitvijo: Ščiti pred obrabo in podaljšuje vzdržljivost zobnikov.

Razumevanje sodobnih tehnologij AT Danes so na voljo tri glavne vrste tehnologije avtomatskih menjalnikov:

Klasični avtomatski menjalniki (AT) Klasični avtomatski menjalniki imajo visok navor, so dobro znana tehnologija in imajo »tradicionalen« občutek prestavljanja. V zadnjih letih se je učinkovitost porabe goriva izboljšala zaradi večjega števila prestavnih razmerij v kombinaciji z zmanjšanjem teže in velikosti.

Wolf ponuja namenske tekočine za običajne avtomatske menjalnike, vključno z vsestranskim WOLF ECOTECH MULTI-VEHICLE ATF FE.

Menjalniki z dvojno sklopko (DCT) Hitro in natančno prestavljanje je zaščitni znak menjalnikov z dvojno sklopko. Ti sistemi zagotavljajo gladek prenos navora in neverjetno hitro prestavljanje. S temi hitrimi prestavljanji so lahko menjalniki z dvojno sklopko tudi zelo varčni porabe goriva.

Za kar najboljši izkoristek sistema z dvojno sklopko ima Wolf izjemno tekočino za menjalnik WOLF ECOTECH DSG FLUID.

Brezstopenjski menjalniki (CVT) Ti uporabljajo sistem pogonskega jermena in nimajo določenih prestavnih razmerij, kar zagotavlja gladko/zvezno vožnjo. Vendar pa je zaradi kompaktne zasnove sistem idealen za majhna vozila, saj prinaša prednosti glede teže, prostora in učinkovitosti.

Naši tehniki priporočajo uporabo tekočine, specifične za CVT, kot je WOLF ECOTECH CVT ATF, za najboljšo zmogljivost in učinkovitost.

Pomen sprememb ATF

Da bi avtomatski menjalniki ostali v odličnem stanju, je treba menjati tekočine v pravilnih intervalih. Na primer, tekočino v DCT menjalniku je treba menjati vsakih 60.000 km – čeprav se to razlikuje glede na uporabo in obremenitev. Uporaba pravilne tekočine ob pravem času je ključnega pomena – zanemarjanje menjave olja lahko povzroči okvaro menjalnika, kar je potencialno lahko zelo drago.

Prednosti pravilne izbire in servisiranja ATF olja:

  • Podaljšana življenjska doba menjalnika
  • Učinkovitejši prenos moči
  • Boljša poraba goriva
  • Bolj gladka vozna izkušnja