Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Posebne baterije za Mercedesov električni tovornjak za daljinski promet

19.10.2023

23DT151_274.jpg

Mercedes-Benz je oktobra slavil svetovno premiero eActros 600. Tovornjak je poseben zaradi baterij.

Mercedes-Benz za daljinski promet na akumulatorski električni pogon je eActros 600. Oznaka tipa 600 je izpeljana iz kapacitete baterije v kilovatnih urah – tako kot pri modelu eActros 300/400 za dostavni promet. Velika kapaciteta baterije in nova, posebej učinkovita električna pogonska prema, ki so jo razvili v podjetju, omogočata doseg približno 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja. Električno tovorno vozilo, ki se bo tržilo pod imenom »Novi eActros 600«, bo za stranke v primerjavi s konvencionalnim dizelskim vozilom Actros zaradi nizke porabe energije najgospodarnejše tovorno vozilo za daljinski promet Mercedes-Benz Trucks. Proizvajalec pričakuje, da bo električno tovorno vozilo tako znatno pospešilo daljnosežno preobrazbo cestnega prometa blaga v smeri CO2-nevtralnih pogonov.

23DT151_001.jpg

eActros 600 bodo izdelovali na obstoječi montažni liniji tovarne v Wörthu, vzporedno in fleksibilno skupaj s tovornimi vozili, ki bodo še vedno imela dizelski pogon. Tam ga bodo opremili tudi s komponentami električnega pogona. Električno gonilo koles, visokovoltni akumulatorji in sprednji visokovoltni modul – kompleksen tehnološki modul, se vgradijo v več proizvodnih korakih. Po namestitvi vseh visokovoltnih komponent začne celoten sistem delovati in tovorno vozilo je pripravljeno za vožnjo.

Pomembno vlogo pri elektrifikaciji ponudbe izdelkov imajo tudi tovarne komponent v Mannheimu, Kasslu in Gaggenauu. Tako kot v tovarni v Wörthu tudi v vseh teh treh tovarnah trenutno poteka preobrazba iz dizelske tehnologije v kompetenčne centre za komponente električnega pogona.

23DT181_007.jpg

Električna gonila koles sestavljajo v tovarni Mercedes-Benz v Kasslu, ki je kompetenčni center za običajne preme in električne pogonske sisteme. Nova generacija električnega gonila koles vozila eActros 600 je bila razvita posebej za uporabo v prometu na dolge razdalje. Električno gonilo koles odlikujejo številne tehnične inovacije za večjo zmogljivost in učinkovitost. Poleg tega njegova arhitektura temelji na sistemu, zasnovanem za 800 voltov namesto 400 voltov. Tako kot za električno gonilo koles, ki se trenutno uporablja v modelih eActros 300/400 in eEconic ter se že izdeluje v Kasslu, tudi za novo generacijo velja »načelo enakih delov«. To pomeni, da tako prema brez diferenciala kot tudi kolesna glava in komponente zavore izhajajo iz običajne preme, ki jo tovarna v Kasslu izdeluje že več kot dve desetletji. Komponente se izdelujejo na zelo prilagodljiv način na konvencionalni montažni liniji, tako da lahko tovarna glede na stanje naročil variira med konvencionalno in električno premo.

mercedes-benz-eactros-600-2024 (2).jpg

O modelu eActros 600

Trije nameščeni paketi akumulatorjev modelu eActros 600 v serijski proizvodnji zagotavljajo skupno kapaciteto več kot 600 kWh, dva elektromotorja, ki sta sestavni del novega električnega gonila koles, pa zagotavljata trajno moč 400 kW in največjo moč več kot 600 kW. Poleg cestnega vlečnega vozila bo podjetje Mercedes-Benz Trucks takoj po uvedbi na tržišče izdelovalo tudi različice šasije vozil eActros 600 s kesonom. To strankam ponuja številne druge možnosti uporabe v popolnoma električnem transportu. Razvojni inženirji družbe Mercedes-Benz Trucks so eActros 600 zasnovali tako, da izpolnjuje enake zahteve glede trpežnosti vozila in komponent kot primerljivo običajno težko vozilo Actros za tranzitni promet. To pomeni 1,2 milijona prevoženih kilometrov v desetih letih uporabe.

mercedes-benz-eactros-600-2024 (4).jpg

V vozilu eActros 600 se uporabljajo akumulatorji s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Te odlikuje predvsem dolga življenjska doba in več uporabne energije. Cilj je, da bi bilo akumulatorje vozila eActros 600 v serijski proizvodnji na polnilnem stebru z močjo okoli enega megavata mogoče napolniti z 20 na 80 odstotkov v precej manj kot 30 minutah.