Popravilo zračnega vzmetenja
29.10.2020Zračno vzmetenje ne spada v sekcijo raketne znanosti. Če upoštevate temeljne postopke in navodila, potem popravilo ni zapleteno.**
Pri podjetju Arnott, kjer so specialisti za različne tipe vzmetenja, so pripravili nekaj smernic, kako naj se mehanik loti servisiranja in popravil avtov z zračnim vzmetenjem.
Varnost in priprava
Upoštevajte vse zaščitne ukrepe pri servisiranju in montaži novih komponent. To pomeni tudi pravilno imobilizacijo vozila ter dviganje z dvigalom. Zaradi osebne varnosti je treba nositi zaščitna očala, rokavice in zaščito sluha. Tlak v sistemu namreč lahko dosega tudi 18 barov! Pred začetkom kakršnekoli demontaže sestavnih delov in cevi se je treba prepričati, da je bil pritisk sproščen in da je kompresor odklopljen od napajanja.
Iskanje napake
Če se vozilo prek noči spusti za več kot 2,5 centimetra, potem gre za puščanje sistema. Za iskanje luknje v večini primerov zadostuje postopek z milnico, pri katerem bo napihovanje balončkov pokazalo na vir težav. Če je vozilo z zračnim vzmetenjem nagnjeno na enem vogalu, gre po vsej verjetnosti za napako na ventilih. Nedelujoč, pregorjen kompresor prepoznate po vonju oziroma zažgani barvi na kovini.
Razbremenitev
Sledi faza razbremenitve pritiska v sistemu. To je mogoče narediti pri kompresorju ali pri zračnem mehu. Postopek izvajajte postopoma. Pri nekaterih modelih vozil je treba uporabiti diagnostiko, prek katere se sproži solenoidni ventil, ki sprosti zračne mehove. To lahko prepoznate po konektorjih, ki so na zračnih vzmeteh.
Bodite pozorni, ali ima vozilo z zračnim vzmetenjem morda "jack mode" režim, torej funkcijo za dvigovanje. Če jo ima, jo vklopite, da preprečite sesedanje avta, ko bo na dvigalu. Če jo nima, lahko nadaljujete brez drugih ukrepov. Nekateri modeli celo samodejno prepoznajo, da so na dvigalu in ohranijo določen pritisk v zračnih vzmeteh.
Ko je sistem zračnega vzmetenja brez pritiska, z dvigalom nikoli ne povsem spustite avta na tla, saj pride v tem primeru lahko do nepravilne sprostitve zračnih vzmeti in s tem do popustitve objemke. Drug razlog, pa je, da že nekoliko obrabljen kompresor sploh ne bi mogel več dvigniti vozila na vozno raven. Posledica je lahko poškodba pri napeljavi ali pa celo odpoved kompresorja.
Ne menjajte kompresorja, ne da bi našli pravi izvor napake
Ko menjate kompresor, vedno zamenjajte tudi vodilo. Staro vodilo je namreč zelo verjetno že postalo lepljivo, kar lahko povzroči, da bo nov kompresor ves čas obratoval in polnil zrak. Končalo se bo z uničenim kompresorjem.
Imejte v mislih, da nedelujoč kompresor največkrat ni dejanski povzročitelj nedelujočega zračnega vzmetenja, temveč le posledica večje luknje v sistemu ali kakega drugega bistvenega dela. Zato je treba vedno postaviti pravilno diagnozo. Ko kompresor spet deluje, preverite vse napeljave, cevi in zračne vzmeti, da ne puščajo.
Priklop VOSS konektorjev
VOSS konektorji običajno ne potrebujejo dodatnega pričvrščevanja. Če to ignoritate, tvegate poškodbo utora, kar lahko privede do puščanja zraka. Vedno upoštevajte navodila proizvajalca glede navora. Prevelik navor prav tako pomeni poškodbe navoja.
Vzmeti in amortizerji
Ena od pogostih napak mehanikov je, da nove nadomestne zračne vzmeti najprej izpostavijo pritisku, da bi si s tem olajšali montažo. Zračne vzmeti bi morale biti nameščene takšne, kot so prišle iz embalaže, torej brez kakršnegakoli raztegovanja. V nasprotnem lahko med napihovanjem pride do nepravilnega raztezanja in poškodb.
Ko menjate zračno vzmet, pozorno preverite tudi vzmeti in amortizerje, ali delujejo in ali morda prihaja do puščanja olja. Olje namreč uničuje gumijasti del zračnih mehov in tako močno skrajšuje življenjsko dobo. Amortizer, ki pušča, tudi ne opravlja več svojega dela pravilno, zato je zračna vzmet preobremenjena in lahko prav tako hitreje pride do okvar.
Diganostično orodje in posodobitve
Ko opravite testno vožnjo, preverite, da ni v diagnostičnemu sistemu nobenih novih opozoril. Zelo priporočljivo je, da z diagnostičnim orodjem preverite parametre senzorja za višino in ga po potrebi prilagodite. Na ta način bo vsak vogal vozila pravilno poravnan, vzmetenje pa se bo med vožnjo pravilno odzivalo glede na podatke. Če je bila nujna menjava amortizerjev ali vzmeti, naravnajte tudi kolesa.
In še zadnje priporočilo. Če navodila za uporabo tako zahtevajo, vedno izvedite proizvajalčevo programsko posodobitev. V nasprotnem kompresor ne bo deloval optimalno, kar bo vodilo k nedelovanju ali celo njegovi odpovedi.