Popolnoma električni pogon, a brez zunanjega polnjenja
11.03.2022Nissan je v qashqaiju predstavil nov pristop k hibridnemu pogonu, saj gre za sistem z izključno električnim pogonom, ki pa mu energijo v vlogi generatorja zagotavlja bencinski motor.
Nissan qashqai sicer ni prvi model te znamke, ki ima tovrstno pogonsko zasnovo, ampak je bil sistem e-POWER prvič uveden na Japonskem leta 2017 modelom note. Sistem e-POWER pa je za novi Qashqai bistveno prirejen. V model note je vgrajen 1.2-litrski bencinski trivaljnik z močjo 59 kW (80 KM), ki polni baterijo, končna moč sistema pa znaša 95 kW (127 KM). Za qashqai pa je bil sistem nadgrajen z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom s prilagodljivim kompresijskim razmerjem in turbo polnilnikom in močjo 115 kW (156 KM), končna pogonska moč sistema pa znaša 140 kW (188 KM).
Izposojeno iz leafa
Sistem e-POWER tvorijo zmogljiva baterija, 1,5-litrski bencinski trivaljnik s spremenljivim kompresijskim razmerjem in turbo polnilnikom, električni generator, inverter in elektromotor z močjo 140 kW, ki ima podobni velikost in moč kot v Nissanovih električnih vozilih. Bencinski motor skrbi za proizvodnjo električne energije, ki preko inverterja glede na pogoje vožnje bodisi polni baterijo, ali napaja elektromotor ali pa oboje hkrati. Posebnost tega pogonskega sklopa je, da je elektromotor edini vir moči za pogon koles, zato je njegova odzivnost takojšnja in zvezna. To predstavlja privlačno alternativo tradicionalnim hibridom, pri katerih morajo vozniki sprejeti nekaj prirojenih pomanjkljivosti vozne izkušnje.
Prav nasprotno je novi sistem e-POWER za Qashqai zasnovan s ciljem zagotavljati prijetno, lahkotno in gladko vozno izkušnjo, podobno vožnji električnega avtomobila, vendar brez potrebe po priklapljanju za polnjenje baterije.
Hibrid na kvadrat
Prednost sistema e-POWER je v tem, da bencinski motor deluje v optimalnem območju vrtljajev in z najboljšim kompresijskim razmerjem, kar poskrbi za veliko večjo učinkovitost in posledično manjša porabo goriva in izpust CO2 kot pri tradicionalnem motorju z notranjim zgorevanjem. Poleg tega je vožnja bolj uglajena zahvaljujoč manjšemu trušču motorja, še ena prednost pa je minimalen vpliv pogonskega sklopa e-POWER na kakovost zraka v mestih. Zahvaljujoč pogonu z elektromotorjem ni nobenega zamika pri prenosu navora, kar je možno zaznati pri tradicionalnih hibridih, pri katerih lahko pride do nenadnega povečanja števila vrtljajev motorja, ko se ta odzove na gib stopalke za plin oziroma na zahtevo po pospeševanju. Takojšnja odzivnost pogonskega sklopa e-POWER zagotavlja edinstveno in vznemirljivo vozno izkušnjo v vseh pogojih. Za kar najboljše zmogljivosti, bodisi pri močnem pospeševanju ali veliki hitrosti, lahko enota za upravljanje z energijo sistema e-POWER električno energijo, ki jo proizvaja bencinski motor, preko inverterja usmerja naravnost k pogonskemu elektromotorju, da okrepi dobavo energije, ki sicer prihaja iz baterije. Med upočasnjevanjem in zaviranjem se kinetična energija zajema, pretvarja v električno, s katero se polni baterija.
Prilagodljivo kompresijsko razmerje
Ena od ključnih prednosti 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika s turbo polnilnikom in prilagodljivim kompresijskim razmerjem ter močjo 115 kW (156 KM)je zmožnost prilagajanja kompresijskega razmerja. To je funkcija, ki je bila prvikrat uporabljena pri Nissanovi prestižni znamki Infiniti. Motor kompresijsko razmerje spreminja v območju od 8:1 do 14:1, za kar skrbijo premiki aktuatorja, ki spreminja dolžino giba batov glede na zahtevo po moči.
Med delovanjem z majhno potrebo po moči, kot je stalna hitrost ob dobri napolnjenosti baterije, bo kompresijsko razmerje v višjem območju, ki optimizira porabo goriva in izpust. Ob zahtevi po veliki moči za polnjenje baterije ali za napajanje pogonskega elektromotorja bo izbrano nižje kompresijsko razmerje, kar bo povečalo izhodno moč motorja. Prehod med različnimi stopnjami kompresijskega razmerja je neopazen in ne terja nobenega posredovanja voznika.