Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Pogonski sistem e-power

30.09.2022

Nissan1.jpg

Novi nissan X-Trail bo drugi model Nissanove ponudbe v Evropi, ki bo opremljen z inovativnim pogonskim sistemom e‑power. Ta je izključno Nissanov in predstavlja drugačen pristop elektrifikaciji, saj omogoča električno vožnjo brez potrebe po polnjenju baterije.

Sistem e-power je bil prvikrat uveden leta 2017 na Japonskem v modelu note, ki je na račun dejstva, da brez uporabe polnilnega kabla zagotavlja odzivno vožnjo, postal prodajna uspešnica. Novi X-Trail ima sistem e-power, ki je sestavljen iz zmogljive baterije in pogonskega sklopa, ki je kombinacija bencinskega motorja s prilagodljivim kompresijskim razmerjem, električnega generatorja, inverterja in sprednjega elektromotorja z močjo 150 kW. Kolesa žene le elektromotor, kar ob pritisku na stopalko za plin zagotavlja takojšnjo odzivnost in enakomerno pospeševanje.

Nissan_Xtrail_High_019.JPG (1).jpg

Prilagojen za Evropo

Za izpolnitev zahtev evropskih kupcev, ki za razliko od Japoncev cenijo bolj dinamično vožnjo, je pogonski sistem e-power za novi X-Trail pomembno izboljšan. Različica za japonski Note je imela 1,2-litrski bencinski motor, ki je polnil baterijo, skupna moč pa je bila 80 kW (106 KM). Za Evropo je sistem nadgrajen z 1,5-litrskim bencinskim motorjem s prilagodljivim kompresijskim razmerjem in turbo polnilnikom, njegova skupna moč pa je 150 kW (204 KM). Edinstvena posebnost sistema je ta, da bencinski motor služi samo za generiranje električne energije, kolesa pa poganja izključno elektromotor. To pomeni, da lahko bencinski motor vedno obratuje v optimalnem območju vrtljajev, kar zagotavlja bolj učinkovit izkoristek goriva in manjšo porabo v mestnem okolju.

Nissan2.jpg

Zahvaljujoč povsem električnemu pogonu je pospeševanje takojšnje, brez zamika kot pri pogonu z motorjem z notranjim zgorevanjem ali tradicionalnem hibridu.

Sestavni del zasnove sistema e-POWER je »linearno prilagajanje« (linear tune) delovanja bencinskega motorja. To zagotavlja, da motor obratuje z vrtljaji, ki ustrezajo hitrosti avtomobila, s čimer se izogne učinku povečevanja vrtljajev ob močnem pospeševanju, ki je značilen za tradicionalne hibride. Dodatna korist je uglajenost vožnje, ki je tudi izjemno tiha. Pri Nissanu navajajo primer, da je x-trail pri hitrosti 40 kilometrov na uro v kabini za 8 dB bolj tih, kot je to primer pri tekmecih.