Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Pnevmatika z lastno tlačilko za zrak

29.08.2020

conti1.jpeg

Pnevmatika conti C.A.R.E. s tipali cotisense spremlja trenutni tlak, temperaturo in obrabo tekalne površine. V serijski proizvodnji jo lahko pričakujemo v nekaj letih.

Premalo napolnjene pnevmatike imajo velik vpliv na porabo goriva in emisije. Pri podjetju Continentalu so izračunali, da kar 25 odstotkov voznikov v Evropi vozi avtomobile s premalo napolnjenimi pnevmatikami.

Premalo tlaka, slab oprijem

Tekalna površina premalo napolnjenih pnevmatik ima zato večji kotalni upor, ki pripomore k večji porabi goriva in višjim izpustom ogljikovega dioksida in drugih škodljivih snovi. Negativni učinki so povezani tudi z varnostjo na cesti, saj premalo napolnjene pnevmatike tekalni površini ne zagotavljajo optimalnega oprijema s cesto.

conti2.jpeg

Pri Continentalu so zato v pnevmatiko poimenovano conti C.A.R.E vgradili kar lastno tlačilko za zrak. Sistem deluje tako, da tipala vsaj trenutek spremljajo trenutni tlak, temperaturo in obrabo tekalne površine, podobno kot to počne večina pnevmatik na novih avtomobilih, a je Continentalova opremljena tudi s sistemom za samodejno dopolnjevanje tlaka v gumi. Sistem so poimenovali pressureboost.

Komunikacijski vmesnik za manjše stroške

Centrifugalna črpalka tlak v pnevmatiki poveča s pomočjo centrifugalne sile ob vrtenju kolesa. Sistem ima poleg kompresorja tudi poseben rezervoar za stisnjen zrak, ki pomaga v primeru večje izgube tlaka, ko sam kompresor naloge ne bi zmogel. Posebna tekalna površina zagotavlja tiho delovanje.

Opremljena je tudi s komunikacijskim vmesnikom, ki podatke operaterjem pošilja preko vmesnika bluetooth in mobilne aplikacije, zato bo zanimiva tudi za upravitelje flot, ki bodo s pomočjo zbranih podatkov korenito zmanjšali stroške poslovanja, vsaj kar zadeva gorivo in prezgodnjo menjavo pnevmatik.