Peugeot Hypersquare in Steer-by-Wire: Prikaz prihodnosti avtomobilskega krmiljenja
16.11.2024Peugeot s sistemom Hypersquare in tehnologijo Steer-by-Wire predstavlja vizijo avtomobilskega krmiljenja, ki združuje napredno elektroniko, digitalno funkcionalnost in obširno prilagodljivost. Čez dve leti v serijski proizvodnji.
Hypersquare je pravokotni volan, ki ga je Peugeot zasnoval znotraj svojega raziskovalnega oddelka. Bistvo volana je napredna ergonomija in integracija digitalnih funkcij. Z dimenzijami 33 x 20 cm ponuja kompaktno, vendar pa po mnenju Peugeota intuitivno obliko.
Na štirih vogalih so nameščene krožne površine na dotik, prek katerih voznik upravlja ključne funkcije vozila:
- prestavljanje,
- izbor voznih načinov,
- nadzor nad multimedijsko napravo (glasnost, sprejem klicev ...)
- upravljanje osnovnih funkcij: hupa in smerokazi.
V sredini za zdaj konceptnega volana je nameščen zaslon na dotik, ki omogoča prikaz specifičnih nastavitev in funkcij, s čimer zmanjšuje potrebo po dodatnih gumbih na armaturni plošči. To omogoča vozniku, da vso pozornost usmeri na vožnjo. Poleg tega Peugeot načrtuje uporabo horizontalne projekcijske plošče za prikaz informacij, kot so hitrost, navigacija in opozorila.
Zračna blazina je integrirana v notranjosti podobno kot pri današnjih volanih. Peugeot je zasnoval posebno rešitev, ki zagotavlja pravilno delovanje kljub spremembam v obliki volana.
V sredini volana ostaja tudi hupa, ki je dostopna prek enostavnega pritiska, kar omogoča intuitivno uporabo. Smerokaze voznik upravlja prek dveh namenskih površin na dotik, nameščenih na levi in desni strani volana. Na ta način so zagotovili odzivnost in "slepo" upravljanje na način, kot so ga vozniki sicer vajeni v primeru obvolanske ročice.
Hkrati pa so inženirji s tem zmanjšali mehanske dele, kar prispeva k zanesljivosti in trajnosti sistema. Nenazadnje pa bo zaradi novega volana v avtu več prostora in s tem izboljšana ergonomija ter prostor za dodatne vsebine v potniški kabini.
Steer-by-Wire - prihodnost upravljanja s kolesi
Velika novost za Peugeot je tudi tehnologija Steer-by-Wire, ki je trenutno še zelo redka med serijskimi vozili. Hypersquare ukinja tradicionalno mehansko povezavo med volanom in kolesi ter jo nadomešča z elektronskimi signali, torej "po žici". Premiki volana se zaznajo z visoko natančnimi senzorji, medtem ko aktuatorji na kolesih izvedejo ustrezne spremembe smeri.
Ta tehnologija omogoča vrsto prednosti, v prvi vrsti prilagodljivo krmiljenje. Sistem namreč samodejno prilagodi delovanje volana glede na hitrost in pogoje vožnje – na primer lahkotno manevriranje pri nizkih hitrostih in večjo stabilnost pri visokih hitrostih. Sicer podobno resda zmore tehnologija progresivnih volanov, a je pri tehnologiji "by-wire" sistem precej bolj natančen in raznoliko uporaben.
Za zagotavljanje zanesljivosti v ekstremnih situacijah je sistem opremljen z redundančnimi komponentami, ki zagotavljajo varno delovanje tudi ob morebitnih okvarah.
Prihaja leta 2026 v avtu ta množice
Peugeot je tehnologijo Hypersquare in Steer-by-Wire prvič predstavil na sejmu CES 2023, kjer je prejel pozitivne odzive strokovne javnosti. Opravili so že tudi veliko testov z različnimi starostnimi skupinami voznikov, rezultati in zadovoljstvo pa so po zagotovilih znamke zelo obetavni.
Nedavno pa so pri Peugeotu napovedali, da bodo Hypersquare volan in Steer-by-Wire tehnologijo prvič vgradili v serijsko vozilo leta 2026. Volan pa bo del naslednje generacije i-cockpita, pri Peugeotu pa dodajajo, da bo šlo za volumenski model in tako nova tehnologija nikakor ne bo omejena zgolj na višji cenovni razred.
Foto: Peugeot