Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Pet meritev za popoln nadzor izpušnih plinov

25.10.2020

Bosch senzorji.jpg

Izpušni sistemi sodobnih avtomobilov so z leti postali veliko bolj zapleteni kot nekoč. Le z vgrajenim naborom različnih senzorjev uspevajo škodljive snovi, ki nastanejo pri zgorevanju, obdržati pod zakonsko določenimi mejami.

Pri Boschu vselej sledijo svetovnim trendom v avtomobilizmu, velikokrat pa jih celo pomagajo ustvariti. Zato je jasno, da imajo v svoji ponudbi vse, kar potrebujejo serviserji sodobnih vozil. Med ključnimi komponentami so, še posebej v zadnjem času, vse tiste, ki pomagajo pri omejevanju količine izpustov, ki jih proizvede posamezno vozilo.

Čistost izpuha nadzoruje do pet različnih senzorjev

Avtomobilska industrija, kjer ima eno najbolj vidnih inovativnih vlog tudi Bosch, ogromno vlaga v razvoj čistejših motorjev z notranjim zgorevanjem. Da ti čisto delujejo skozi celotni življenjski cikel, pa morajo imeti stalen nadzor. V ta namen so razvili razne senzorje ali tipala, ki nadzorujejo čistost izpušnih plinov znotraj izpušnega sistema. Ti nato podatke pošiljajo krmilni enoti motorja, ki po potrebi prilagaja delovanje, da vrednosti ostajajo znotraj sprejemljivih. Gre za pet osnovnih tipov senzorjev: senzor dušikovega oksida, senzor za merjenje temperature, senzor trdih delcev, senzor pritiska izpuha in lambda senzor.

Senzor dušikovega oksida

Senzorji dušikovega oksida zagotavljajo zanesljivo spremljanje in nadzor čistilnih komponent izpušnih plinov pri dizelskih motorjih. Natančno izmerijo koncentracije dušikovega oksida v izpušnih plinih in podpirajo učinkovito naknadno obdelavo izpušnih plinov. Senzor je izdelan iz zelo vzdržljivega, na vročino odpornega keramičnega materiala, ki izvaja meritev po obdelavi SCR katalizatorja. Nekateri sistemi potrebujejo še en tovrstni senzor, ki meri pred katalizatorjem. Meritev v tem primeru poda informacijo, ki odloča o količini vbrizganega sredstva AdBlue.

Senzor za merjenje temperature

Senzorji za merjenje temperature izpušnih plinov varujejo visokokakovostne komponente, kot so turbopuhala, katalizatorji in filtri za trde delce v vročem izpušnem traktu. Spremljajo optimalen razpon temperature in zagotavljajo popoln nadzor čiščenja izpušnih plinov. V Boschevi ponudbi je kar 90 različic tovrstnih senzorjev, ki so po kakovosti enakovredni originalom in pokrivajo veliko večino vseh avtomobilskih modelov evropskih proizvajalcev.

Senzor trdih delcev

Senzor trdih delcev je nameščen za filtrom za trde delce za dizelske motorje in meri preostali pretok delcev v izpušnih plinih. Diagnostična programska oprema s podatki preverja funkcionalnost filtra za trde delce pri dizelskih motorjih. Pred vsako meritvijo je senzor regeneriran na delovno temperaturo, saj le tako lahko zagotavlja primerljive izmerjene vrednosti. Boschevi senzorji trdih delcev pomagajo zmanjšati emisije trdih delcev za do 99 odstotkov.

Senzor pritiska izpuha

Senzorji za pritisk izpuha merijo razlike pritiska v filtru trdih delcev. Vrednosti meritev podajo informacijo o stanju filtra trdih delcev z namenom sprožitve regeneracije, ki zagotavlja tudi prihranke pri porabi goriva. Gre za tako imenovano samodejno čiščenje oziroma sežig saj. Senzor pritiska izpuha ima še funkcijo nadzora povratnega kroženja izpušnih plinov.

Lambda senzor

Funkcija lambda senzorja je zaznavanje količine kisika med izpušnimi plini. Glede na to vrednost potem nadzorna enota določi optimalno količino vbrizganega goriva v zgorevalno komoro. Ta vrsta senzorja se uporablja pri vseh tipih motorjev: bencinski, dizelskih in plinskih. Ključno vlogo lambda senzorja dobro prikazuje podatek, da izrabljen senzor v primerjavi z novim pomeni do kar 15 odstotkov večjo porabo. Boscheva ponudba zajema kar 80 odstotkov vseh vozil na avtomobilskem trgu.