Ovalni bati so Ferrarijev recept za prihodnost
22.03.2025S ciljem zmanjševanja izpustov se večina proizvajalcev zateka bodisi h popolni elektrifikaciji ali pa vsaj hibridnim tehnologijam. Ferrari je v ta namen od mrtvih oživil prav posebno idejo.
Proti koncu sedemdesetih let je Honda v motociklističnem dirkalnem razredu do 500 ccm razvila prav poseben motor, katerega bati so bili podolgovate, ovalne oblike in so bili z ročično gredjo povezani prek dveh ojnic. Inovativni inženirji so poizkušali nešteto rešitev, a se je na koncu izkazalo, da motor v dirkanju nima prihodnosti.
Prednost je v kompaktnosti
Popolnoma okrogel prerez cilindrov je tako ostal edina smiselna možnost, a se v času velikih sprememb zopet obeta poskus oživitve več kot 35 let stare ideje. Tokrat si želi z njo pomagati Ferrari, ki je vložil patent za zasnovo motorja z nasproti ležečimi ovalnimi cilindri. Zakaj bi rad uporabil takšno zasnovo je jasno, ko dobro pogledamo smer postavitve valjev, ki omogoča precej krajšo dolžino celotnega motorja. Kompaktnejši motor posledično pušča več prostora za namestitev električnega dela hibridnega pogonskega sklopa. To seveda pri štirivaljnikih ni tako hud problem, a dvanajst valjev, oziroma šest v vrsti, zahteva veliko prostora. Res je, da ima njihov najnovejši hiperšportnik F80 le V6, a idejo 12-valjnika so nam dali kar pri Ferrariju. Na eni od patentnih skic je namreč narisan tudi velik V12 motor.
Valji so le začetek
Inovacije se tu ne nehajo, ampak je na skicah vidna še ena zanimiva rešitev. Namesto, da bi imel vsak bat svojo neodvisno ojnico, sta pri nasproti ležečih batih ojnici spojeni na mestu pritrditve na ročični gredi. Eden izmed batov ima na ojnici dodaten gibljiv spoj, ki omogoča pravilno pot bata.
V patentni vlogi sicer tega niso poudarili, a podolgovata površina bata ponuja dodatne možnosti tudi kar se tiče velikosti in števila ventilov nad njimi.