OLED naslednja velika stvar pri avtomobilskih lučeh
11.02.2021Audi odkriva nove tehnološke razsežnosti avtomobilskih luči. Prvotno so luči vozila v prvi vrsti služile varnosti vseh udeležencev v cestnem prometu. Z digitalizacijo žarometov in zadnjih luči se ponujajo možnosti, kot jih doslej še nismo poznali: luči postajajo sredstvo zunanje komunikacije in interakcije, individualizirajo dizajn ter kupcem omogočajo nove možnosti oblikovanja in personalizacije.
Avtomobili tudi zaradi visokotehnološke razsvetljave postajajo vse pametnejši. Napredni oblikovalski studii in inženirski laboratoriji po vsem svetu razvijajo tehnologije, ki bodo omogočile, da bodo celo današnji najbolj napredni prilagodljivi žarometi v naslednji polovici desetletja postali zastareli.
Razsvetljava vse bolj pomembna
Med vodilnimi na področju razvoja žarometov je Audi. Okoli 90 odstotkov inovacij, ki bodo nastale, bo povezanih z elektroniko, tehnološke inovacije v povezavi z razsvetljavo bodo imele zelo pomembno vlogo.
Pri nemškem proizvajalcu vozil so že zdaj dnevne luči glavni prepoznavni znak tako vozil kot blagovne znamke. Smerniki s številnimi diodami na svoj način nazorno nakazujejo, kam bo vozilo zavilo, zavorne luči pa v primeru zaviranja v sili utripajo in voznike za vozilom opozarjajo na nevarnost. To ni nič v primerjavi s tistim, kar je za vogalom ...
OLED tehnologija, torej organske LED diode, so naslednja velika stvar v avtomobilski industriji.
Kaj je OLED?
Organske svetleče diode so izredno tanke, bolj tanke od las, hkrati pa ustvarjajo 3D učinek tako prednjih kot zadnjih svetil. Za razliko od LED svetil, OLED svetila osvetlijo večje področje, intenzivnost osvetlitve pa je zelo enakomerna. Hkrati porabijo manj energije in se manj segrevajo.
Naslednja generacija laserskih žarometov bo uporabljala mikroskopske kamere, ki bodo po vzoru na filmske projektorje ustvarile 420.000 posameznih pik svetlobe. To bo omogočilo izjemno natančno razporejanje svetlobe na cesto. Pri nizkih hitrostih bo cesta osvetljena pod zelo širokim kotom, ob večjih hitrostih, pa bo snop dosega svetlobe podaljšan in bolj intenziven.
Svetleče diode so vgrajene v vsako ploščo in vas ponoči vodile do kljuke vrat. Laser v zadnjem žarometu bo v prihodnosti lahko na cesto za seboj risal rdečo črto, ki voznike za vozilom opozarja na primerno varnostno razdaljo, kar bo s stališča varnosti še posebej dobrodošlo v vožnji v megli ali dežju.
Rešitev težav za meglo
Dinamični elementi razsvetljave že obstajajo. Zdaj pa si predstavljaje kot vrtinec animirana zadnja svetila, ki so nenehno v gibanju. Kažejo pospešek in smer vožnje, kot tudi zaviranje. S tem bi lahko izboljšali odzivni čas voznikov. Za zdaj tehnologija obstaja le v teoriji.
Megla bi postala neke vrste platno, zgoščeni opozorilni žarki pa bi na to "platno" narisali mejno črto na cesti in voznike zadaj opozarjali na varnostno razdaljo.