Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Obljubljeni prihranki pri vzdrževanju električnih niso samoumevni

11.02.2023

Prvi konkretni podatki o stroških vzdrževanja električnih avtomobilov kažejo, da so razlike v primerjavi s klasično gnanimi modeli precej manjše kot obljubljajo proizvajalci.

Britansko podjetje za upravljanje z avtomobilskimi flotami Epyx je obelodanila svoje podatke o realnih stroških za vzdrževanje avtomobilov z različnimi tipi pogonov. Zanimivo pri tem je, da so se električni modeli na tem področju izkazali za precej manj ugodne kot sicer trdijo proizvajalci.

V primerjavo so iz svojega portfelja več kot milijona vozil, s katerimi upravljajo, vključili le modele, ki ponujajo tako bencinski ali dizelski pogon in električnega. Upoštevali so stroške vzdrževanja (redni servisi, gume, izredna popravila, …), ki so nastali v prvih treh letih s 40.000 do 48.000 prevoženimi kilometri. Pri limuzinah s prisekanim zadkom (hatchback) so električni servis obiskali povprečno 5,7-krat (3,2 izgubljenih dni) s skupnimi stroški vzdrževanja 483 evrov.

Avtomobili s termičnimi motorji so v enakem obdobju vzdrževanje povprečno videli petkrat (4,5 izgubljenih dni) in za to ustvarili 462 evrov stroškov. Konkretnih razlik tu ni, velja pa omeniti, da je bil pri električnih strošek servisa nekoliko nižji, medtem ko so pnevmatike v povprečju za okoli tretjino dražje.

Električni terenci cenejši

Tehtnica se je obrnila v prid električnih avtomobilov šele pri večjih športnih terencih, kjer so v enakem obdobju in ob enaki kilometrini povprečni stroški vzdrževanja električnega znašali 722 evrov (4,1 obiski na servisu, ki so skupaj trajali 3,4 dni). Bencinski in dizelski modeli pa so po drugi strani servis obiskali štirikrat in tam preživeli 4,9 dni, skupni stroški vzdrževanja pa so v tem primeru znašali 1.116 evrov.

Edina olajševalna okoliščina za slednje je, da so povprečno v enakem obdobju vseeno prevozili več kilometrov kot električni, kar je nekako razumljivo, predvsem zaradi različnega dosega.

Največja razlika, tokrat v prid električnih, se je pokazala v kategoriji dostavnikov, kjer so stroški vzdrževanja električnih v povprečju znašali 268 evrov, pri izvedbah z motorji z notranjim zgorevanjem pa kar 585 evrov.

Ob teh podatkih so pri Epyx dodali še zanimiv podatek, da po njihovih izkušnjah stroški vzdrževanja električnih močno narastejo šele po dobrih 70.000 prevoženih kilometrih, medtem ko je pri dizelskih in bencinskih izvedbah naraščanje servisnih stroškov manj skokovito.