Novi ABS senzorji povzročajo težave v delavnicah
22.12.2023Senzorji ABS imajo danes številne dodatne naloge v primerjavi s tistimi, zaradi katerih so bili razviti. Zaradi tega prihaja do številnih novih izzivov pri servisiranju vozil.
Razvoj novih tehnoloških prebojev v avtomobilski industriji se je eksponentno povečal, z njim pa raste tudi hitrost njihove implementacije v vozila. Od svoje uvedbe je senzor ABS, prvotno v službi zavor, postal pomemben vir informacij za veliko število drugih sistemov vozila: ESP, prilagodljivi tempomat, parkirna asistenca, iTPMS, ... Ker pa se mnogo informacij, ki jih potrebujejo različni sistemi, razlikuje od tistih, za katere je bil senzor ABS prvotno ustvarjen, je bilo treba razviti novo tehnologijo. Prav za to pa se je večkrat izkazalo, da povzroča težave številnim delavnicam.
Izzivi se najpogosteje nanašajo na senzorje ABS s tehnologijo AMR (Anisotropic Magneto-Resistive), ki je naslednik sicer najpogosteje uporabljenega Hallovega tipa. V nasprotju s tipom čipa, ki se uporablja v senzorju Hallovega učinka, čip za senzorje tipa AMR proizvaja predvsem podjetje NXP v Maleziji.
Obe vrsti senzorjev se mnogokrat nahajata v istih modelih vozil, kjer se na pogled ne razlikujeta. Oba se brez težav namestita in imata enak priključek. Tovrstno prizadevanje za znižanje proizvodnih stroškov s strani proizvajalcev pa je posledično ustvarilo potencialno težavo za delavnice.
Asger Thybo Geertsen iz danskega podjetja Triscan pravi: "Na žalost smo prejeli veliko pritožb glede senzorjev ABS, ki se nanašajo na uporabo napačne vrste senzorjev. Težava se pojavi če uporabljate dobavitelja, ki nima na voljo obeh različic ali se ne zavedate, da obstajata dve različici ali pa naročite v dobri veri na podlagi napačne serijske številke."
Zelo pogost tovrstni primer so nekateri modeli kombiji mercedes sprinter in volkswagen crafter. Le modeli, opremljeni s parkirnim asistentom ali prilagodljivim tempomatom, uporabljajo tip AMR, sicer je treba uporabiti tip Hall.
Vsak AMR ni enak
Izzivi za delavnice se tu žal ne končajo. Najnovejši razvoj v okviru tehnologije AMR je prinesel novo vrsto čipov, ki lahko delajo preglavice tudi delavnicam. "Najnovejša generacija AMR čipov je bila izboljšana na več področjih in se še posebej uporablja v vozilih s sistemom posrednega nadzora tlaka v pnevmatikah – iTPMS. Prav tako uporabljamo izključno AMR čipe, ki jih proizvaja NXP," je dodal Geertsen.
Tako kot v prvem primeru, oko ne more opaziti razlike med senzorjem prve in druge generacije. Prva nosi tehnično oznako KMI25, druga generacija pa KMI83. Vendar pa je treba najbolj upoštevati predvsem sledeče tri dejavnike:
- Vozila s prilagodljivim tempomatom, parkirnim asistentom ali iTPMS uporabljajo tehnologijo AMR.
- Samo čipi AMR druge generacije so združljivi za nazaj.
- Nekateri preizkuševalci napačno diagnosticirajo senzorje ABS tipa AMR, čeprav vozilo deluje dobro in se ne diagnosticira samo.
Pomoč vedno pri roki
Ko se v oddelku za izdelke Triscan zavejo posebnih pogojev, ki povzročajo težave delavnicam, pripravijo pomoč na spletnem mestu smartrep.info. Rezervni deli, ki zahtevajo posebno pozornost pri izbiri in montaži, so opremljeni z jasno oznako na embalaži. Poleg opozorilnega trikotnika sta na etiketi natisnjena tudi naslov spletne strani – www.smartrep.info – in QR koda, ki po skeniranju preusmeri neposredno na spletno stran. Na domači strani spletnega mesta vnesite številko artikla z nalepke s črtno kodo izdelka, ki ji sledijo informacije o posebnih pogojih, razložena je montaža in morebitna potrebna uporaba posebnih orodij.