Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kako deluje napredna svetlobna preproga pred avtom

29.04.2022

K nam je zapeljal še en model, ki že ima lahko vgrajeno najnovejšo tehnologijo matričnih žarometov. Kaj je digitalni matrični LED in kako deluje?

Pri Audiju so zasvojeni z lučmi in kar začenjajo vgrajevati v svoje avte, kmalu postane splošni trend pri avtomobilih, tudi tistih cenejših. Najprej so bili leta 2004 pionirji z LED dnevnimi lučmi (audi R8), nato so leta 2008 vgradili prvi polni LED za kratke in dolge žaromete (audi A8). Leta 2013 je sledil prvi matrični LED z uporabo roja LED sijalk in posledično zmožnosti raznovrstnega prilagajanja prometu (audi A8).

Zdaj so spet nosilci razvoja z digitalno matrično tehnologijo. Najprej so jo vgradili v model e-tron, najdemo jo tudi v prenovljeni generaciji limuzine A8, ki je pravkar prišla v Slovenijo.

Kako deluje

Gre za konkretno nadgradnjo klasične HD matrične tehnologije. Z videoprojektorji primerljivi digitalni matrični LED-žarometi uporabljajo tehnologijo DMD (Digital Micromirror Device). V vsakem žarometu je približno 1,3 milijona mikrozrcal, ki svetlobo razdelijo v majhne točke. Zato lahko krmiljenje žarometa poteka z maksimalno natančnostjo. Avto dobesedno riše svetlobo pred seboj, podobno kot projektor izrisuje filmsko sliko na steni.

Ena od povsem novih funkcij, ki jih omogoča digitalna matrična tehnologija, so smerne in orientacijske luči za vožnjo na avtocestah. Žarometi v tem primeru oddajajo svetlobno preprogo, ki še posebej močno osvetljuje lastni vozni pas.

Predvsem na gradbiščih orientacijska osvetlitev vozniku intuitivno pomaga pri ohranjanju smeri na voznem pasu, saj se "preproga" zoži ali razširi in s tem vozniku pomaga pri dojemanju okolice.

Digitalni matrični žarometi v sodelovanju s kamero na vetrobranskem steklu ohranjajo oziroma še nadgrajujejo prilagajanje ostalim udeležencem z osvetljevanjem ceste na način, da žarometi v nobenem trenutku ne povzročajo bleščavosti nasproti ali spredaj vozečemu vozniku, hkrati pa maksimalno osvetljujejo cesto glede na trenutno hitrost, zavoj, urbano ali neurbano okolico ...

Med zanimivimi funkcijami digitalnih žarometov je nadgradnja pozdravne funkcije Coming Home/Leaving Home. Pri odklepanju in zapuščanju avtomobila lahko digitalni matrični LEDžarometi ustvarijo dinamične animacije, ki so projicirane na tla ali na steno. Vrsto animacije lahko uporabnik prilagaja.

Digitalna matrična tehnologija ima še veliko možnosti nadaljnjega razvoja. Tako bi jo bilo mogoče izkoristiti za sporazumevanje z ostalimi udeleženci v prometu, na primer s pešci in kolesarji, pa tudi ostalimi motornimi vozili.

Digitalna matrična tehnologija je pri Audiju na voljo za doplačilo, cena pa je dvakrat višja kot za klasične HD matrične žaromete.

VIDEO delovanja digitalnih matričnih žarometov

Zadnje luči opozorijo na prekratko razdaljo

Tudi Audi daje vse večji poudarek OLED tehnologiji pri zadnjih lučeh, tako jih ima prenovljeni A8 vgrajene že serijsko. Ta tehnologija omogoča več svobode pri izrisu svetlobnih grafik. Ob naročilu avtomobila sta na voljo dve svetlobni grafiki zadnjih luči, pri različici S8 pa kar tri.

V sistemu Audi drive select je v načinu dynamic na voljo spet drugačna svetlobna grafika, ki je razpoložljiva samo v tem načinu.

Digitalne zadnje OLED-luči imajo v kombinaciji z asistenčnimi sistemi tudi funkcijo senzorjev približevanja: če se drugi udeleženci v prometu mirujočemu Audiju A8 od zadaj približajo na manj kot dva metra, se aktivirajo vsi segmenti OLED-luči. Druge funkcije vključujejo še dinamične smernike in uprizarjanje funkcij Coming Home/Leaving Home.