Nova električna platforma skupine Stellantis
10.03.2024Novi Peugeot 3008 je prvi model postavljen na novo električno platformo skupine Stellantis. Tretja generacija 3008 bo prvi in najmanjši model postavljen na novo 400 V arhitekturo, ki prinaša veliko novega.
Platforma STLA Medium ni namenjena le 100-odsotno električnim avtomobilom, pač pa tudi priključnih hibridom in ostalim hibridom, tudi mehkim, kjer prevladuje bencinski pogon. Na to platformo lahko zato namestijo različne tipe pogonov. Bodo pa na njej v prihodnje nastajali večji avtomobili, saj bo e-3008 najmanjši model. V paleti Peugeot bodo sledili 5008 in še drugi EV modeli.
Pri Peugeotu so prepričani, da nova platforma prinaša nove standarde, pa čeprav ne gre za 800 V arhitekturo kot v primeru skupine KIA – Hyundai. S 400 V arhitekturo so dosegli najboljši možen kompromis med dosegom, hitrostjo polnjenja, predvsem pa ceno. Možne so tudi posodobitve »po zraku«. Pri Peugeotu pravijo, da se konstrukcijska osnova STLA Medium »by design« ponaša z rekordno količino shranjene energije med kolesi, ki je v primeru modela e-3008 98 kWh pri še vedno kratki medosni razdalji 2,73 metra. Prepričani so, da po zaslugi visokozmogljive zasnove e-3008 ponuja najboljši doseg v svoji kategoriji, ki je 700 kilometrov. Z osnovno 73 kWh baterijo je sicer po ciklu merjenja WLTP mogoče prevoziti 525 kilometrov. Večja zmogljivost se pozna tudi v masi baterije, saj šibkejša tehta 510 kilogramov, zmogljivejša pa 50 kilogramov več, torej 560 kilogramov.
Enostavnejše popravilo baterije
Ideja je bila, da je cel avtomobil v bistvu zgrajen okoli baterije in da so drugi elementi podrejeni njeni vgradnji. S tem so zagotovili tudi, da je avtomobil dobro sestavljen, saj le na ta način odraža tudi vtis kakovosti. Posebnost nove visokonapetostne litij-ionske baterije s kemično sestavo NMC (nikelj, mangan in kobalt) je, da je del šasije, kar izboljšuje naletno trdnost in tudi težišče. Baterija je vgrajena na način, da jo lahko v primeru napake ali poškodbe enostavno dosežejo, odprejo in zamenjajo le okvarjen del (modul ali celico), kar znatno znižuje stroške popravila. Zadnja os je lahko opremljena z dodatnim elektromotorjem, kar povečuje tako moč, kot sposobnosti in stabilnost vozila na cesti. Primarno pa za pogon skrbi elektromotor na prednji osi. S pomočjo dodatnega motorja avtomobil ni le bolj zmogljiv, ampak lahko tudi bolj učinkovito rekuperira zavorno energijo. Tudi tu ima nova platforma prednost pred staro
Manjšo baterijo sestavlja 12 modulov, vsak ima po osem celic, večjo pa prav tako 12 modulov s po 16 celicami. Obe bateriji omogočata enako hitro polnjenje, 30 minut od 20 do 80 odstotkov. Platforma prinaša tudi hitrejše polnjenje 160 kW na hitrih polnilnicah. Polnilna reža je nameščena desno na boku vozila zadaj. Serijski vgrajeni polnilnik ima moč 11 kW (22 kW za doplačilo).
Konstruktorji so večjo učinkovitost platforme dosegli tudi z uporabo kolesnih ležajev z zmanjšanim trenjem, ki zmanjšajo mehanske izgube, vse komponente pogonskega sklopa pa so združene na razmeroma majhnem prostoru spredaj. Optimiziran je tudi hladilni sistem, za toplotno upravljanje kabine, sistema in baterij, ki jim temperaturo vzdržuje hladilna (oziroma ogrevalna) plošča, pa skrbi serijska toplotna črpalka. Poleg visokonapetostnega je avtomobil seveda opremljen tudi z nizkonapetostnim 12-voltnim sistemom za napajanje pomožnih naprav, omogoča pa tudi polnjenje zunanjih porabnikov, kakršne so baterije električnih skirojev ali koles ali ročni električni aparati, na voljo pa bo tudi možnost pametnega polnjenja V1G, med katerim bo polnjenje baterij preko povezave z dobaviteljem potekalo le v času nizke tarife.