Mercedesova baterija za več kot 1.000 km dosega
28.02.2025Prototip velike električne limuzine EQS se po cestah že vozi s popolnoma novo generacijo "solid state" baterij.
Ta naj bi zagotavljala kar 25 odstotkov več dosega kot trenutne baterije.
Mercedes-Benz je nedavno začel tudi na cestah preizkušati svoj prvi prototip avtomobila, opremljenega z litij kovinsko baterijo s trdnim elektrolitom (solid state). Razvili so jo v sodelovanju z ameriškim podjetjem Factorial.
Za testiranje so uporabili kar aktualno generacijo limuzinskega EQS, pri čemer Mercedes cilja na doseg najmanj 1.000 kilometrov z enim polnjenjem. V primerjavi s serijskim avtomobilom bi to predstavljalo približno 25-odstotno povečanje.
Baterije s trdnim elektrolitom ali polprevodniške baterije so v vozilo pomagali vgraditi v oddelku Mercedes AMG High performance Powertrains (ista ekipa, ki je odgovorna za pogonske enote F1). Pri tem so uporabili poseben patentiran lebdeči nosilec celic s pnevmatskimi aktuatorji, ki kompenzirajo širjenje in krčenje celic med polnjenjem in praznjenjem.
Polprevodniške baterije so obetavna tehnologija v električni mobilnosti. Namesto tekočega uporabljajo trden elektrolit, kar poveča varnost celic in omogoča uporabo novih anod, kot je kovinski litij, s čimer bistveno prekaša običajne litij-ionske celice.
Omogočajo tudi energijsko gostoto naslednje ravni v kombinaciji z litij-kovinsko anodo. Polprevodniška tehnologija lahko poveča gostoto energije za akumulatorje vozil do 450 Wh/kg na ravni celice in s tem občutno poveča doseg vožnje.
Foto: Mercedes-Benz