Mercedes predstavlja zaslon z velikostjo 141 centimetrov
15.01.2021Zasloni v avtomobilih postajajo tako velikih, da jih že merimo v kvadratnih metrih. V Mercedesovi električni admiralski ladji EQS, ki na ceste prihaja letos, bo vgrajen zaslona velikosti okoli četrt kvadratnega metra.
Hiper zaslon, kakor mu pravijo pri Mercedes-Benzu, se razteza skozi celotno armaturno ploščo in je oblikovan tako, da imajo potniki občutek, da lebdi. Zaslon je del pametnega multimedijskega sistema MBUX.
Sistem MBUX, katerega posebnost je umetna inteligenca, ki si zapomni voznikove navade in na podlagi tega vnaprej predvideva voznikove odločitve, se je v vozilih Mercedes-Benz prvič pojavil leta 2018. Takrat v novi generaciji razreda A.
V eno enoto je združil zaslon na instrumentni plošči z informacijsko-razvedrilnim zaslonom in dodal glasovno upravljanje z umetno inteligenco. Danes je to nepogrešljiv del vsakega Mercedesovega vozila, vgrajen pa je že v okoli 1,8 milijona vozil.
Pred kratkim so v Stuttgartu, kjer je sedež Daimlerja, v novi generaciji razreda S predstavili nadaljnje izboljšave, vključno z uporabo zaslona na osnovi tehnologije OLED.
Kljub temu vsega niso razkrili, saj so najboljše obdržali za revolucionarno električno limuzino EQS. Njegova proizvodnja se bo začela v prvi polovici leta v tovarni v Singelfingenu in bo prvi od vseh Mercedesov z vmesnikom MBUX Hyperscreen.
Za začetek v električni limuzini
Kaj to pomeni? Zaslon je sestavljen iz do treh zaslonov, prekritih z drobno zloženim dvoslojnim steklom, tako rekoč po celotni širini armaturne plošče. To daje vtis trdnega zaslona s širino 141 centimetrov in površino 2.432 kvadratnih centimetrov.
V zaslon so vgrajene tipične prezračevalne odprtine v oblike letalske "turbine". Homogenost dopolnjujeta srebrni okvir in osvetlitev okolice na dnu zaslona. Zaslon zahvaljujoč tehnologiji OLED (organic light emitting diode ali organske svetleče diode) ponuja fascinanten kontrast, ki lahko izklopi posamezne pike in ustvari popolnoma črno barvo.
Zaslonska grafika pričara modro-oranžne tone. Nadzor nad sistemom bo izredno intuitiven. Za to bo skrbela umetna inteligenca, ki bo imela stalno željo po učenju. Zahvaljujoč tako imenovani "ničelni plasti" se uporabniku ni več treba popomikati skozi podmenije ali vnašati glasovne ukaze.
Najpomembnejše aplikacije so prikazane neposredno v vidnem polju, vedno glede na situacijo in v okviru voznikovih navad. Ta poenostavitev ne bo zadevala samo voznika. Hiperscreen ima poseben zaslon za sopotnika. Za prilagoditev vsebine bo na voljo do sedem profilov.
Umetna inteligenca prihaja v avtomobile
Vendar pa so zabavne funkcije zaslona za sovoznika na voljo samo v skladu z zakonskimi predpisi, ki veljajo v določeni državi. Če sovoznikov sedež ni zaseden, zaslon sovoznika postane okrasna digitalna obloga. V tem načinu se na zaslonu prikažejo animirane zvezde, ki se navezujejo na logotip proizvajalca avtomobilov v Stuttgartu.
Umetna inteligenca omogoča različne predloge, ki jih lahko uporabnik z enim samim klikom enostavno sprejme ali zavrne. Če na primer ob torkih zvečer na poti domov vedno pokličete določenega prijatelja ali ljubljeno osebo, se bo sistem MBUX spomnil in vas vprašal, ali želite opravite klic na določen datum in uro. Ker so vsi predlogi MBUX povezani z uporabniškim profilom, predlog ne bo podan, če bo avtomobil vozil nekdo drug.
Če na primer voznik pozimi redno uporablja funkcijo masaže sedežev s programom "vroči kamni", se sistem to nauči in samodejno predlaga to udobno funkcijo pri nizkih temperaturah. Če na primer uporabnik redno vklopi ogrevan volan in druge ogrevalne površine sedeža, mu bo sistem to priporočil takoj, ko bo pritisnil stikalo za ogrevanje sedeža. Podvozje lahko voznik dvigne, da zagotovi večjo oddaljenost vozila od tal. Uporabna funkcija, ko so klančine za vhod v garažo bolj strme, ali ko je treba zapeljati čez višji robnik. MBUX si zapomni položaj GPS, kjer je uporabnik uporabil funkcijo "Vehicle lift". Če se vozilo znova približa položaju po kartografiji GPS, bo MBUX samodejno predlagal dvig karoserije.
Vibracije pod prsti
Pod površino zaslona je vgrajenih kar 12 aktuatorjev, ki se odzovejo že na nežen dotik s prstom, uporabnik pa začuti prijetno vibracijo, kar pomeni, da je bil ukaz sprejet.
Vse skupaj nadzira 8-jedrni procesor s 24 GB RAM-a. Intenzivnost svetlosti se prilagodi glede na podatke svetlobnega senzorja in večnamenske kamere.