Mehaniki imajo tudi ob prihodu električnih vozil dovolj dela
12.08.2024V nasprotju s številnimi strahovi mehanične delavnice dobro poslujejo tudi z električnimi avtomobili. Popravila so običajno dražja.
Številni mehaniki so bili ob prihodu električnih vozil na ceste, predvsem zaradi manjšega števila komponent, ki se lahko pokvarijo, v skrbeh, da jim bo zaradi napredka elektromobilnosti zmanjkalo posla. Klasičnih obrabljivih delov, kot sta izpuh ali sklopka, pri električnih avtomobilih ni več na voljo, menjava olja pa ni več potrebna. A za zdaj nič ne kaže, da bi imeli mehaniki dela manj. »Lani in tudi letos smo beležili visoko izkoriščenost delavnic,« je za nemške medije povedal Detlef Peter Grün, podpredsednik Osrednjega združenja nemške avtomobilske industrije (ZDK). Tudi poročilo potrjuje, da je bilo lani izvedenih več vzdrževanja kot leto prej. To je predvsem posledica dejstva, da se avtomobili v Nemčiji starajo in so zdaj v povprečju stari 10,3 leta.
Težave s polnjenjem ali baterijo
Toda električni avtomobili počasi prihajajo na popravila tudi v mehanične delavnice. »Od 30 avtomobilov, ki jih prejmemo na dan, jih ima štiri do pet baterije," pravi Eberhard Renz, vodja avtomobilskega servisa pri Autohaus Felix Kloz, trgovcu z Mercedesom, ki deluje na treh lokacijah v bližini Stuttgarta, piše spletni portal tesno povezan z avtomobilsko industrijo Automobilwoche.
Veliko baterijsko električnih vozil v delavnice pride z avtovleko. »Vozila so bolj dovzetna za napake,« pravi Renz. Skoraj ne mine dan, da ne bi bilo dostavljeno vozilo z okvarjeno baterijo, polnilno elektroniko ali elektromotorjem, dodaja.
Renz je pojasnil zgodbo s priključno-hibridnim vozilom mercedes GLC, ki mu je odpovedala baterija. Ker sheme vezja niso bile pravilno dokumentirane, je bilo odpravljanje težav izjemno težko. Poklicali so celo specialista iz Mercedesa. »Na koncu smo morali zamenjati pretvornik enosmernega toka, ki je stal med 5000 do 6000 evrov,« pravi Renz. Do sedaj je te garancijske primere prevzel proizvajalec. "Če bi moral to razložiti zasebnemu kupcu, bi bilo težko."
Potrebne so posebne naprave
Čeprav električni avtomobili v povprečju zdržijo dlje, kot vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, mora Renz paziti na stroškovno učinkovitost. Pri bateriji za GLC je za odstranitev potreboval posebno napravo, katere nakup je stal več tisoč evrov.
Opozarja tudi na težave z rezervnimi deli za električna vozila. Medtem ko dobava rezervnih delov za proizvajalce, kot je Mercedes, poteka nemoteno, je pri kitajskih ali drugih tujih znamkah drugače. »Zunanje ogledalo se pogosto zlomi, potem pa vozila nekaj mesecev stojijo na mojem dvorišču, dokler del ne prispe sem iz Kitajske,« pravi Renz.
Po mnenju ZDK je večina nemških podjetij zdaj dobro pripravljena na elektromobilnost. Po podatkih nemške akademije za trgovino z motornimi vozili (TAK) se je za delo na visokonapetostnih vozilih doslej kvalificiralo okoli 38.000 zaposlenih v delavnicah za popravilo vozil.
Drugih 5000 udeležencev se je udeležilo internih tečajev TAK. »Visokonapetostna tehnologija je bila od leta 2013 tudi v središču usposabljanja za inženirja avtomobilske mehatronike.
Servisiranje in vzdrževanje baterijsko električnih vozil je v fokusu tudi na zadnjih izvedbah Tehnološke konference. Več o tem si lahko preberete tukaj.
https://avtoakademija.si/novica/post/vzdrzevanje-visokonapetostnih-osebnih-vozil